FAQ |
Kalender |
2008-02-18, 15:27 | #21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Generellt sett intresserar jag mig för tre typer av domäner: - Domäner som jag uppskattar ska kunna leda en del trafik (typeins) - Domäner som helt eller delvis innefattar generiska populära ord (SE-trafik) - Domäner jag anser är hyfsat lätta att "branda" (enstaka typeins) Just i det specifika fallet med Jonathans domän (som vi då vet namnet på) tror jag inte att jag ens skulle namnslagit på domänen, då jag inte ens kände till den, men det närmaste begreppsmässigt innehav jag själv har är "encyclopedia" under se och jag har inte gjort något alls med den, eftersom jag i nuläget har för många bollar i luften, så vill jag inte starta nytt projekt ännu, vill inte helelr styra trafik med den, eller för den delen peka ut den mot mediawiki eller liknande - utan tills jag har bättre planer för den så låter jag den vara - skulle ev. kunna slänga upp en defaultsida av enklare slag typ "i-i .se". Och nja svinaktigt beteende vet jag väl inte - jag skrev "buse" - mest pga av att JonathanS och jag i mångt och mycket ser på domäner med olika ögon.. |
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 19:00 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
anta att jag skulle vara expert på Drupal och komma över drupal.se. Jag skulle då sätta upp en sajt som givetvis använder Drupal som CMS och lägga ut information om Drupal på svenska. Jag skulle kanske lägga in lite Google-annonser och även skriva lite om mig själv och hänvisa till mitt eget företags sajt. Vidare skulle sajten ha ett forum för Drupal på svenska och jag skulle publicera Drupal-relaterade nyheter. Jag skulle skriva artiklar om Drupal för att visa upp och dela med mig av min kunskap, samt öka värdet på sajten och därmed öka antalet besökare. Innan allt detta så skulle jag kontakta "The Drupal Community" och höra om de tycker att det är ok att jag gör detta. Jag skulle inte sälja domänen till vem som helst. "Drupal" är trots allt ett varumärke som (enligt mitt sätt att se på saken) tillhör "The Drupal Community". |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|