FAQ |
Kalender |
2009-03-15, 23:22 | #21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
AnOnYmUs: Det är därför jag har utvecklat ett helt eget forum istället för att använda mig av ett färdigt som phpbb eller punbb. Med mitt slipper man de fem första stegen. Kontot skapas automatiskt när man skriver inlägget direkt från webshopen. Produkterna de säljer har visst disskussionsvärde, då de kan installeras på flera olika sätt samt att det kan behövas hjälp med ritningar och liknande. Så ja tror på ett lyckat forum. |
||
Svara med citat |
2009-03-16, 10:56 | #22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du får gärna PMa vilket företag det rör så man kan hålla utkik senare och se hur det går. Alltid intressant att följa nya försök.
|
|||
Svara med citat |
2009-03-16, 12:24 | #23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej lite överdrivet är det nog, men man ska vara uppmärksam. Vad gör man om kunderna börjar klaga? Ska man banna dom? Jag har sätt både svenska och utländska forum som har lagt ner eller infört restriktioner för sina användare. Forum har en så stark påverkan både till det positiva och det negativa så visst kan ett företag sänkas lika gärna som tvärtom. Störst påverkan när det gäller reklam är ett inlägg på ett forum eller i en blogg.
Ett dött forum innebär att ditt företag ser lika dött ut, vem vill handla på ett ställe som ingen gör inlägg på. Ett negativ inlägg som du tar bort kan ju resultera i att kunden sprider ut negativitet i andra forum. Och har du kvar det så ger det samma effekt. Ett forum gör att du kan sudda ut gränsen mellan kund och ägare och det kan resulterara i att spänningen/respekten mellan dig och kunden försvinner som kan resultera i att kunden söker sig till nått annat ställe. En inbjudan till din bästa kompis att bo hos dig kan resultera i att man blir ovänner för resten av livet. ett vanligt senarium Obs! jag är inte alls negativ till ett forum kommer att själv använda mig av ett supportforum, men dom negativa bitarna måste sorteras ut, det positiva kommer ju automatiskt Och att ha ett företag som fungerar måste man tänka ut en plan/regler än mera då det finns så mycket att förlora på kort tid, mendans det positiva tar mycket längre tid... |
||
Svara med citat |
2009-03-16, 12:27 | #24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Enda hundbutiken, med fungerande forum, är väl Canis ... dock för den norska marknaden. Forum kan ju även användas som FAQ, Support och säkerligen fler användningsområden. Men, generellt, som ett "diskussionsforum", kan det bli svårt och det finns säkerligen undantag på lyckade sådana satsningar. /Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-03-16, 12:35 | #25 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade en singelsite några år(med som mest 6500 medlemmar). La in ett forum och helvetets portar öppnades. Pajkastningen startade omgående och jag stängde av vissa medlemmar, vilket resulterade att all aggression fokuserades på mig och siten, osv, osv. Fick till slut stänga ned forumet.
Nu är det en annan sak med forum på e-handel. Men som nån sa ovan, vad gör man när kunder som är missnöjda(och driver detta alldeless för hårt i forumet) med nån vara dom fått börjar härja fritt på forumet? |
||
Svara med citat |
2009-03-16, 13:18 | #26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-03-16, 13:34 | #27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tyvärr fungerade inte heller det bra. Därför skulle det vara roligt att höra om andra som det fungerat bra för. |
|||
Svara med citat |
2009-03-16, 14:20 | #28 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kör ett forum, det är iofs inte enbart kopplat till min webbutik, utan snarare till mitt koncept som helhet.
Forumet fyller en mycket viktig supportfunktion och det är mycket sällan jag får några negativa signaler när jag hänvisar supportfrågor från shoppen till forumet. https://shop.temperatur.nu är butiken och http://www.temperatur.nu/forum är forumet. |
|||
Svara med citat |
2009-03-16, 14:24 | #29 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Visst finns det kunder som är besvärliga och krångliga - bjuder man bara till själv så brukar det lösa sig... |
|||
Svara med citat |
2009-03-16, 15:06 | #30 | ||
|
|||
Nykomling
|
vi har ett forum på sidan, det är ett bra "mervärde" upplever jag, dock betydligt fler som läser än som skriver..
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|