FAQ |
Kalender |
2015-06-06, 03:08 | #21 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Nåja, det varierar naturligtvis med olika individers tycke och smak, men personligen känner jag få som ångrat att de köpte Mac. Däremot känner jag ganska många som bytt tillbaka sin iPhone mot Android etc, men det är en helt annan historia.
2015-06-06, 06:20 | #22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2015-06-06, 09:47 | #23 | ||
|
|||
Medlem
|
Du skulle ju om du vill ha portabelt, men PC, köra den kraftigaste slimbook eller vad dom heter och uppgradera allt vad minne heter till max. Sen bör det rulla på rätt bra.
Men det är så att antingen hatar eller så älskar man Mac. Jag ser fördelar, men inte nog att enbart ha en Mac. Och jag kör ju dockingstation = i och ur med 1 bärbar, sen fungerar 3 skärmar, tangentbord etc. På Mac så är det sladdar hit o dit för att lyckas med det. |
||
Svara med citat |
2015-06-06, 09:51 | #24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
- Mycket ram minne 16gb - Stor HD 2gb - Bra grafikkort med mycket minne - Bra processor Själv kör jag med HP desktop med AMD processor med mycket ram minne, inga problem alls med 40+ internet fönster öppna, ftp + annat samtidigt. Har en sån här HP touchscreen laptop för att jobba ute: http://store.hp.com/SwedenStore/Merc...&opt=&sel=PCNB Funkar utmärkt, har rest med den och fått jobb utfört på tiotal hemsidor utan problem. Desktop för huvudarbetet och laptop för lättare arbete och vid resa. Du behöver också hårddisk du kan ta med minst 1GB så kan du ta backup och överföra filer mellan desktop och laptop: Köp inget netbook klarar inte av krävande arbete alls. Glöm inte att det skall vara bekvämt att jobba, köp en sånhär från jysk och luta dig tillbaka medans du jobbar: http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/...erlook-svart-0 Har du mycket dokument/text du måste läsa i ditt arbete är det bäst att skriva ut dessa så blir arbetet lättare och du kan passa på och fika någonstans medans du jobbar. Senast redigerad av Lindalicious den 2015-06-06 klockan 10:03 |
||
Svara med citat |
2015-06-06, 15:37 | #25 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack Linda, men koll på min arbetssituation gällande arbetssätt, planering, ergonomi - det har jag full koll på.
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2015-06-14, 11:12 | #26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har en MacBook som jag sällan använder. Den har sina fördelar, men jag är inte riktigt kompis med tangentbordet. Att få till @ innebär oftast att jag gör något annat, exempelvis.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2015-06-18, 11:57 | #27 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2015-06-18, 12:26 | #28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2015-06-18, 15:38 | #29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag bytte arbetsdatorn på jobbet mot en macbook pro retina för 2 år sen. Det tog mig 2 arbetsdagar att komma igång i osx istället för windows, samtliga applikationer som jag använde i windows finns även i osx versioner (netbeans, filezilla, photsohop osv).
Vissa saker är annorlunda som bland annat beskrivits här i tråden med vilka kortkommandon som används i finder (motsvarighet till utforskaren) bland annat. Men i ärlighetens namn, hur ofta använder man finder när man har en riktig editor med projekthantering? Det jag uppskattar mest skulle jag säga är att man slipper väntetider på att starta program. Photoshop och såna tunga applikationer ska man oftast vänta på en stund för att få igång i windows men i osx startar dem nästan instant. Det finns även programhängningar i osx även om det sker sällan och här behöver man ofast bara forcea avstängning en gång.. Inte trycka 20 gånger på avsluta aktivitet som ibland krävs i windows. Köra med flera skärmar är heller inte ett problem idag. Det största problemet jag stötte på var att använda ett vanligt PC tangentbord, det funkade inte alls bra för mig och ganska drygt att behöva mappa om knappar. Kör på apple mini tangentbord med en magic touchpad dockad på högersidan. Föresten, magic touchpad med gester är också klockrent alternativ till mus, vissa saker går bara så mycket snabbare! Mvh Philip |
|||
Svara med citat |
2015-06-18, 15:41 | #30 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
Svara |
|
|