FAQ |
Kalender |
2003-09-23, 02:31 | #21 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Eftersom jag satsar på att bli en av Sveriges största sexshoppar (är listad som 2-3:a idag) så tror jag ändå att min egen shop-lösning är en förebild för många andra butiker. Jag har fått ett antal samtal och mejl från olika butiker och grossister som är intresserade av min shop. Så helt ute å cyklar tror jag inte att jag är. Hur är det med dom "stora drakarna" typ Ginza, CDon, Åhlens, Jula o.s.v. tror nog att dom har egna lösningar också. (Rätta mig om jag har fel.) // Mats |
||||
Svara med citat |
2003-09-23, 14:28 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Rättning:
Flera stora svenska shoppar använder bl.a. IBM WebSphere Commerce Suite. WebSphere är dock inte färdigt direkt "ur lådan", utan är ett "frame work". Så man har lagt ner timmar på att anpassa frontend (shoppen), men backend (admin) är mer eller mindre ett färdigt paket. Jag kan just nu inte säga exakt vilka som använder WebSphere, har inte det i huvudet (Boxman var en av de första). Sen är WebSphere inte den enda "high-end" produkten av detta slaget. |
||
Svara med citat |
2003-09-23, 14:54 | #23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Har du nån susning om vad en sådan lösning kostar i runda slängar? (Ren nyfikenhet) // Mats |
|||
Svara med citat |
2003-09-23, 20:14 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kollade med min Websphere polare, och priset är ungefär 600.000 ur kartongen. Sen tillkommer en rejäl licenskostnad per år. Plus konsult, hårdvara osv osv.
Dyyyrt.... |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|