FAQ |
Kalender |
2010-01-09, 20:37 | #21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hur som helst, så måste trådskaparen i alla fall bestämma sig för Windows eller Linux och efter det gå vidare för val av panel. Vill man dock köra servrar av båda typen i ett och samma nätverk, så krymper antalet val man har. |
||
Svara med citat |
2010-09-24, 09:29 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad är det som saknas i ispconfig? Refererar du till Ispconfig 2 eller sipconfig 3 (vet iofs inte skillnaden). Är en standard "vhcs" bättre än ispconfig? Söker controlpanel för Debian 63-bit LAMP på typ VSP. mvh Azone |
||
Svara med citat |
2010-09-24, 11:20 | #23 | ||
|
|||
Medlem
|
För windows servrar finns det nu en 100 % fungerande open source kontrollpanel som är är hur bra som helst.
Det är den gamla DOTNETPANEL som lagts över till att bli helt gratis men dem byte namn på den till Websitepanel. Läs mer här http://www.websitepanel.net/ |
||
Svara med citat |
2010-09-25, 19:02 | #24 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
www.isp-control.net |
||
Svara med citat |
2010-09-26, 12:08 | #25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-09-26, 13:42 | #26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-09-26, 17:26 | #27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Såg ingenstans exakt vilka funktioner som eftersöktes, Men med Webmin kan du styra i princip allt på servern, Webmin,Virtualmin,Usermin har utvecklats väldigt mkt, du har även Cloudmin för Vps m.m Skadar ju inte att kolla in demon, http://webmin.com/demo.html Jag Kan sköta alla mina servrar från en inloggning, Loggar jag in på en maskin så kan jag via den köra ett kommando eller script på ngn av mina andra burkar, Skulle våga påstå att det är det mest avancerade som är helt gratis. |
|||
Svara med citat |
2010-09-27, 05:25 | #28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
mvh Azone |
||
Svara med citat |
2010-09-27, 05:26 | #29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack till abergamn också. mvh Azone |
||
Svara med citat |
2010-09-27, 05:30 | #30 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Gratisversionerna slår inte betalversionerna.
Användarvänlighet är väldigt lågt värderat.. Men värt så så mycket mer. Nu har jag inte använt webmin på flera år.. Men det var aldrig tänkt att vara 100% userfriendly. Det var tänkt för systemadmins som vill lalla runt i allt. :P. Cpanel+självändringar och extra säkerhet osv kör jag med och lär inte byta. IPv6 är tyvärr inte officiellt stött men det får man fixa själv . |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|