FAQ |
Kalender |
2006-08-15, 19:49 | #21 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
http://www.linkbuildingblog.com/2006...ed_google.html |
|||
Svara med citat |
2006-08-15, 19:55 | #22 | |||
|
||||
Medlem
|
ok, då börjar jag förstå. En fråga till, har det stor betydelse om man har med fotoalbum i domännamnet, exempelvis "fotoalbumonline.com". Det har jag kommit på senare att mitt sidnamn "fotobojan" inte är så bra egentligen kanske
|
|||
Svara med citat |
2006-08-15, 20:15 | #23 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är självklart inte negativt att ha ett domännamn med nyckelorden inkluderat - men absolut inget måste. Ur ren sökmotorsynpunkt är det alltså självklart bra, men i det stora hela skulle jag vilja påstå att det mycket väl kan vara lika bra med ett "eget namn" - framförallt för att det är lättare att profilera sig, det är mer unikt och i vissa fall lättare att komma ihåg. Dessutom minskar risken för förväxling - framförallt med så klassiska ord som t.ex. fotoalbumonline.com - eller var det foto-albumonline, fotoalbum-online eller kanske onlinefotoalbum.com ...!? Ja, du förstår säkert.
Dessutom är det ju som bekant oftast väldigt svårt att hitta bra domäner med sådana ord som inte är upptagna. Mitt råd är att istället använda tid / pengar på egen utveckling och marknadsföring istället för domän. T.ex. kelkoo (som kanske för övrigt inte är en överdrivet bra sida, endast ett exempel) har ju ett namn - som mig veterligen - inte alls relaterar till tjänsten!? Keep on och jobba på dem tipsen du har fått. |
||
Svara med citat |
2006-08-15, 20:27 | #24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-08-15, 20:32 | #25 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för svaret.....efter de du skre så behåller jag nog mitt domän. Gillar det trots allt när jag tänker efter. Får hoppas jag kan klättra upp på google med den hjälp jag fått.
En sista fråga: Kan jag komma högre upp i google direkt nästan genom att bara ändra lite eller får man vänta tills nästa pagerank uppdatering infaller? Eller är det när den crawlar sidan som positionen i sökmotorn ändras? Kan det till och med vara så att nu när jag inte finns med på de sökord jag vill så har inte google tagit med mig ännu, helt plötsligt kanske jag ligger med på topp 10!? För jag har sett sidor med exempelvis pagerank 3 som ligger i topp å jag finns inte med alls med pagerank 4 <_< |
|||
Svara med citat |
2006-08-15, 21:03 | #26 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du bör uppdatara sidan kontinuerligt några gånger per vecka till att börja med. Att invänta en PR-uppdatering är det ingen mening med. PR-rankningen är inte kopplad till placeringen i Google (ok indirekt, till en viss del då det delvis hänger på andra sidor som länkar till dig).
|
|||
Svara med citat |
2006-08-16, 18:45 | #27 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-08-17, 01:38 | #28 | |||
|
||||
Medlem
|
Xsajt din gamla räv. Se till att skaffa lite inlänkar med Fotoalbum i ankartexten
Ett tips är att se över strukturen på sidan. Du skulle kunna lägga alla dina javascript i en .js fil som du inkluderar istället. Försök använda så lite inline css som möjligt utan lägg även det i en fil som du inkluderar etc. Vore även bra om du kunde få sidan validerad enligt någon w3c standard ( http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...fotobojan.se%2F ) Nu saknas till och med doctype ( kanske inte gör något i sökmotorsyfte? Men det kan vara bra för användarna ). Bra tjänst förövrigt. |
|||
Svara med citat |
2006-08-17, 18:13 | #29 | |||
|
||||
Medlem
|
hehe, freakalis din lille mupp.
Koa snyggt är intedirekt min grej men det kanske man ska ändra på då. E så himla tråkigt bara! Ska kolla upp det du sa, hur går de me dina recept da? |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|