FAQ |
Kalender |
2010-08-28, 19:22 | #21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tja... alla kunder har sina specifika behov, eller hur? För kunder utan några specialbehov som är ute efter billig och stabil hosting har det istället blivit flytt från FSdata/dylikt till one.com Vill man ha .NET hosting, SSH access och liknande får man se sig om efter annan host.
Senast redigerad av jayzee den 2010-08-28 klockan 19:26 |
||
Svara med citat |
2010-08-29, 11:54 | #22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2010-08-29, 12:57 | #23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om en kund kontaktar dig och vill ha företagsprofil + hemsida gjord utan något speciellt utan mestadels statisk innehåll de uppdaterar då och då ser jag iaf. ingen mening i att råda de att skaffa en egen VPS och hosting hos någon av sveriges dyra(ste) webbhotell. I mitt fall har det faktiskt visat sig att kunderna varit väldigt tacksamma att man ser över deras behov och försöker hålla kostaden nere och jag har därmed haft mer förtroende och fått kontrakt på andra projekt hos kunden (mer pengar!)
Så för att svara på ditt påstående så lönar det sig visst att se över deras kostnader. Skulle de växa ur vad one.com erbjuder kan jag alltid erbjuda de VPS på mina egna servrar Senast redigerad av jayzee den 2010-08-29 klockan 13:05 |
||
Svara med citat |
2010-08-29, 18:40 | #24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2010-08-29, 18:56 | #25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hehe, nej. Hur som helst, one.com är bra att börja med, Binero är bra om man vill ha mer kontroll (kostar mer dock). Jag har dock haft det struligt med Binero då deras system (inkl. nya kontrollpanelen) kan krångla samt dokumentationen är obefintlig.
|
||
Svara med citat |
2010-08-30, 17:11 | #26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
Svara med citat |
2010-08-31, 09:52 | #27 | ||
|
|||
Medlem
|
Min röst ligger på Binero mellan dom två. Kan ha tagits upp redan men vad ska du ha för något på den?
|
||
Svara med citat |
2010-09-01, 01:52 | #28 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varför vill du ta ett så pass dyrt hotell som one.com?
|
|||
Svara med citat |
2010-09-01, 13:37 | #29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Snyggt försök att få trådskaparen att slira in på dina tjänster...
För du kan väl allvarligt inte mena att One.com är ett dyrt webbhotell, relativt till 99.999% av resten av webbhotellsmarknaden? (Ja, frågan är retorisk.) |
||
Svara med citat |
2010-09-01, 15:49 | #30 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jämfört med de billigaste hotellen, samt mot vad man får för pengarna anser jag att one.com är svindyrt, om man jämför prestanda/pris. Vad hjälper det om det är billigt, kanske gratis om det sedan inte fungerar speciellt bra. Skulle one.com fungera som de bästa hotellen i prestanda och uppetid skulle ju dom konkurrera ut alla, eller tänker jag fel?
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|