FAQ |
Kalender |
2010-09-08, 11:09 | #21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Så är det säkert, men varför inte åtminstonde ge mig samma pris? För nu har Binero ett påslag mot mig, för att jag är återförsäljare, och sen vill ju jag gärna ha ett påslag mot kunden, vilket gör att domänen hos mig kostar 150kr istället för 99kr, och då tjänar jag ändå knappt något.
Jag har några få kunder, och de bor på min VPS. Anledningen att jag har valt Binero är att jag har en mall i kontrollpanelen som kopplar domäner till min VPS. Däremot har jag kanske 15-20 domäner för privat bruk, som jag får betala "dyrt" för bara för att jag är återförsäljare. |
|||
Svara med citat |
2010-09-08, 11:18 | #22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som StefanBergfeldt skriver så vad har de att förlora på att ge honom samma pris? Sen om de inte vill ha rena domänförsäljare som ÅF så borde det kunna lösas på ett annat sätt. Jag är tveksam till att rena domänförsäljare skulle vilja köpa domäner till samma pris som erbjuds slutkund.
|
|||
Svara med citat |
2010-09-10, 12:31 | #23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Stefan - i de fall en registrar kör med underpriser kan jag förstå att ÅF får köpa för inköpspris - dvs man subventionerar inte ÅF:arna. Så är fallet även med oss då vi säljer .SE till underpris och det kostar oss alltså pengar för varje domän.
|
||
Svara med citat |
2010-09-13, 23:31 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
Inleed.se har ÅF-konto utan begränsning av antalet konton. Jag funderar själv på att skaffa ett sånt konto där, men efter att gått på niten med mitt åf-konto hos proinet/okwebhotell så är jag lite skeptisk till "okända" aktörer och Inleed.se har jag inte hört några omdömen om. Kanske nån här som kan ge tummen upp eller ner?
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|