FAQ |
Kalender |
2008-05-22, 09:17 | #21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vad gäller polisanmälan så är det väl bra att få statistik på hur mycket polisen inte hinner med; ökad budget ger ökade resurser åtminstone på sikt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-05-22, 11:46 | #22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Polisen är en föråldrad myndighet med stor grad av ineffektiv, ser bara hur man löser internet realterade brott. Polisen i den tecknade serien Simpsons har allt för stora likheter med Svensk polis. |
||
Svara med citat |
2008-05-22, 15:54 | #23 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag förstår vad du menar, likaså så jag har börjat abuse-anmäla företag som skickat ut mail till mig och försöker sälja på mig det ena eller det andra. Det kan vara allt från att de vill optimera min hemsida (dom har missat att jag sysslar med sånt) till att mitt företag ska gå med i deras nyhetsbrev för utskick bla bla bla. Det dom inte vet att jag är enskild firma. De får inte skicka ut reklammail till mig om jag inte har accepterat det, därför brukar jag hota med KO och då ringer de oftast upp och ber så mycket om ursäkt samt att min e-post adress ska försvinna ur deras system om jag verkligen inte är intresserad. |
|||
Svara med citat |
2008-06-01, 16:49 | #24 | |||
|
||||
|
Att skicka ett "riktigt" brev skulle jag inte besvära mig med.
Om jag inte missminer mig så har de runt 60 försäljare i dagsläget. Provision vettni De ringer tills deras egna öron blöder. Lägg bara på luren när de ringer, när de ringer igen så gör samma sak om och om igen. Dvs om du inte kan spärra det bara. Roliga är att de står att de har kontor på "Norr Mälarstrand 60" om man kollar längst ner på sidan. Vilket de inte haft på, hmm minst ett halvår alla fall. |
|||
Svara med citat |
2008-06-01, 17:28 | #25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har själv råkat ur för dem som ringer och när man har mailat dem och bett dem att lägga av så ansåg de att de hade rätt att fortsätta att ringa trots att man inte ville ha med dem att göra.
Okej, nu slipper jag det dock i och med att jag har bytt mobilnr. De flesta som jobbar hos företag som går ut på att ringa upp folk vet inte vad respekt betyder. |
||
Svara med citat |
2008-06-01, 19:36 | #26 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag läste en rätt rolig krönika för några veckor sedan där Nackapolisen hyllades på grund av deras inställning att inget brott är för litet eller oviktigt och det backades upp med en av de högsta uppklarningsprocenten i Sverige. När en medborgare kontaktade chefen för Nackapolisen för att veta hur det låg till i ett ärende så bad de ofta om ursäkt för att de störde och att de förstod att det var mycket annat som tog tid. Chefens påtalade då vänligt men bestämt att de inte ska ha någon förståelse alls för att det tar tid och kopplade sedan vidare de som ringde till en utredare. Relevant? Lite. |
|||
Svara med citat |
2008-06-01, 19:39 | #27 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-06-01, 19:43 | #28 | |||
|
||||
|
Skaffade vanligt hem nr, ringde tele försäljare jämt.
Har visserligen 2st hemnummer nu också men jag har inte kopplat in någon telefon då man vet vilka som kommer ringa. |
|||
Svara med citat |
2008-06-01, 22:39 | #29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |