FAQ |
Kalender |
2010-11-25, 16:18 | #21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-11-25, 16:20 | #22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Brukar stämma av kontot var 1-3 månader med bokföringsfirman. Även jag skulle märkt det på några dagar när all filhantering hämtas till fakturasystem för pricka av alla OCR betalningar. Skylla synas direkt dom belopp som inte matchar korrekt belopp med någon korrekt OCR. |
||
Svara med citat |
2010-11-25, 16:22 | #23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ledsen att göra er besvikna men min historia är sann.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4498956.ab Där finns även bild på kontoutdraget som visar 10 miljarder. |
|||
Svara med citat |
2010-11-25, 16:31 | #24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vill du slippa problem så ring banken direkt och strunta i Patrikweb.
2010-11-25, 17:02 | #25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2010-11-25, 17:05 | #26 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det var prat om att det var rutin och för att skydda emot pengatvätt osv. Jag är dessutom inte svensk medborgare även om jag är född och uppväxt här. Danskar kanske inte höjer stora terrorist flaggor ... Men det spelar säkert roll om man inte är svensk medborgare också just i pengatvätt ärenden. Men jag hade som sagt bara en låsning på pengarna under dagen tills jag kom in till banken. Nu sedan dess så känner banken mig väl så storleken på insättningar blir nog aldrig problem igen. Men jag tycker det är bra att det finns sådana spärrar och rutiner. Detta var Föreningssparbanken Alingsås (som samarbetar med swedbank, dock fristående bank). Och jag tycker du ska prata med banken och fråga vilken info du kan få om insättaren. Det kan ju legitimt vara tänkt till dig.. om du har tur. Men att gå och försöka smita med pengarna osv osv är absolut inte att rekommendera. Visar lite moral och karaktär när man hamnar i sådana situationer . |
||
Svara med citat |
2010-11-25, 17:12 | #27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är väldigt lätt att sitta och säga vad man själv hade gjort, men när man väl är där kan jag lova att det hade krypit i era fingrar också !
|
||
Svara med citat |
2010-11-25, 17:18 | #28 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men en del har varit med om annat som går att jämföra med och vet hur de gör i verkligheten när kakorna frestar i grannens kakburk . Lycka till. Gör för guds skull inget dumt.. |
||
Svara med citat |
2010-11-25, 17:19 | #29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är ju självklart att avsändaren av pengarna kommer att upptäcka sitt misstag förr eller senare. Om du inte säger till banken av etiska skäl så gör det av självbevarelsedrift. |
|||
Svara med citat |
2010-11-25, 19:38 | #30 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |