FAQ |
Kalender |
2012-12-07, 20:58 | #21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skatteverket vill ha så mycket underlag som möjligt vid en revision och så vill dom att du förklarar dig och att du pratar på, medans dom spelar dumma och okunniga, allt för att se hur pass ärlig du är.
Detta inkluderar givetvis din egna domänlista över ditt domäninnehav gentemot deras lista. Ska väl egentligen inte säga att det är precis likadant idag, men jag har svårt att tro att dom skulle ändra strategi. Det var så för 5-6 år sedan iallafall. |
||
Svara med citat |
2012-12-10, 10:46 | #22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
I den länken kan man läsa samma sak som polismyndigheterna framfört i åratal, det vill säga att det är så simpla uppgifter att det borde vara gratis och samtidigt nämns att man från politikerhåll kanske skall titta på att lagstifta om detta.
Självklart kostar det pengar att ta fram uppgifter till polisen och andra myndigheter och lika självklart, tycker jag, skall dessa myndigheter stå kostnaderna för detta arbete. Såg också en blänkare från Glesys där de gav uttryck för att det inte fanns någon anledning att debitera och att ingen annan skulle drabbas av kostnader bristfällig av dokumentationsrutiner hos företagen, en inställning som jag finner underlig då operatörernas och t.ex. webbhotellens system knappast tagits fram och existerar för att utgöra en informationsdatabas åt polisen. Jag tycker givetvis att man skall hjälpa våra myndigheter så länge som det finns stöd för detta i lagstiftningen och vi har också lämnat uppgifter, och nej, vi debiterade inte, trots att det åtgick åtskilliga timmar för få fram den information som efterfrågades, men senaste gången det var också undantaget som bekräftade regeln. I framtiden kommer vi att debitera för vårt arbete.
Bara döda fiskar flyter med strömmen. Senast redigerad av Xamda den 2012-12-10 klockan 10:48 |
||
Svara med citat |
2013-01-05, 16:25 | #23 | ||
|
|||
Nykomling
|
I ärlighetens namn tror jag inte att Skatteverket vet vad de håller på med. De är helt okunniga på webb och begriper inte ett dugg om hur bloggande, affiliate eller knappt ens e-handel fungerar. Därför tror jag att de försöker skrämma med artiklar och liknande påhitt som TS nämner. De kan inte göra annat för de begriper inte. I värsta fall så inför de väl snart beskattning per domännamn haha. J***la gamar om ni frågar mig.
|
||
Svara med citat |
2013-01-05, 16:36 | #24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2013-01-05, 18:58 | #25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
De (SKV) HAR kompetensen, de HAR egenutvecklad mjukvara som borde göra de flesta "fifflare" väldigt kissnödiga.. |
|||
Svara med citat |
2013-01-09, 10:52 | #26 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Inte vår erfarenhet, den vi hade kontakt med senast hade full koll.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|