FAQ |
Kalender |
2006-10-04, 15:43 | #11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan vara lugn Patrik, Malmö tingsrätt har inga befogeheter att göra nått i det ärendet. Så får jag fråga dig ---, varför i hela världen du ska lämna en stämning till Malmö tingsrätt? Och nummer två, är du bosatt i Malmö är din verksamhet olaglig och du bör nog inte ge dig in i rättsliga tvister.
|
||
Svara med citat |
2006-10-04, 16:08 | #12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Anlita en jurist så slipper du fler obehagliga överraskningar, stämningansökan ska alltid lämnas där målsägare har sitt fäste.
|
||
Svara med citat |
2006-10-04, 16:14 | #13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kor: Där den anklagade har sitt fäste givetvis, för snabb i skrivandet =)
|
||
Svara med citat |
2006-10-04, 16:39 | #14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.expowera.com/mentor/juridik/jur...att_domstol.htm Har er "advokat" missat affärsjuridik A kursen? Nästan så man ska borde driva process mot lägsta-bud-auktioner för skojs skull =) |
||
Svara med citat |
2006-10-04, 17:01 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack Danski för en jävligt rolig lässtund. Ang. den ursprungliga frågan MrWize: Du behöver inte göra ett skvatt åt mailet du fick. Låt det bara segla förbi.
|
||
Svara med citat |
2006-10-11, 11:23 | #16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Om nu erat varumärke är så starkt, det varumärke som ni registrerat (se bifogade filen) så har jag svårt för att tro att "era kunder" tar fel på site. Finns INGA som helst likheter, förutom att verksamheten är densamma. Är det "den jag plagierat", så har ju ni också gjort det och fler än oss gjort detsamma Men, nu är det efter den 10 och det ska bli intressant att se vad som händer. cya, /PatrikB |
||
Svara med citat |
2006-10-11, 11:30 | #17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det skulle även vara intressant att se om www.lagstbud.com, www.lagstabudet.se m.m har fått "samma yrkande" som www.lagstbud.se har fått. De är ju även de registrerade "i efterhand" om man nu ska gå på "ditt registreringsdatum".
cya, /PatrikB |
||
Svara med citat |
2006-11-09, 11:36 | #18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur har det gått i detta spännande ärende MrWize?
EIDT: stavfel |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|