FAQ |
Kalender |
2003-07-18, 19:23 | #21 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sedan har jag även bokföringen i exel i datorn så att jag löpande ser hur resultatet ligger till hur momsläget är osv. Dom 25% i moms som du måste läga på på allt du säljer är väll det som höjer priset mest när man går från hobby till företag. Tänk även på att skicka med ett riktigt kvitto/faktura till kunden med org nummer osv, kolla på fakturor från andra företag för att se hur den ska utformas. En enkel webshop med varukorg där beställningen skickas med sendmail till en emailadress finns att hitta gratis lite varstanns, jag använde en som heter jshop och modifierade den, men jag tror att dom har börjat ta betalt nu. Edit: Hoppsan en sån gammal tråd, ursäkta att jag släpade upp den till ytan. |
|||
Svara med citat |
2003-07-18, 20:14 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom tråden ändå kom upp till ytan så kan jag ta och svara på frogorna kring Pay pal. Det är inga organisationsnummer på pay pals kvitton eller fakturor då de inte är anpassade för det svenska systemet.
Däremot erbjuder Paynova i princip samma sak som paypal fast då inklusive org. nr. Behöver ni hjälp med paynova hjälper jag er gärna. |
||
Svara med citat |
2003-07-19, 00:51 | #23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men om du kanske kan hjälpa mig att använda paynova som komplement till postförskott så man slipper postens avgifter så kan vi väll höras senare. Just nu är det lite mycket att göra men kanske nästa vecka eller något så kanske jag har lite frågor att ställa osv. Hinner inte med allt nu Ps. Estore/cubecart hittar ni på www.brooky.com senare kommer adressen vara www.cubecart.com då dom byter namn. |
||
Svara med citat |
2003-07-19, 16:09 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
Hjälper hjärna till, PMar dig!
|
||
Svara med citat |
2003-12-28, 18:52 | #25 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Aktiebolag minst 100.000 kr sedan 1996
Kommanditbolag är en heltut ansvarig kapitalinsattsen kan var 1 kr Handelsbolag båda solidariskt ansvariga. Juridisk person ej någon över 18 år utan AB/HB/KB/Ek fören och liknande. from 171-2004 kan du själv upprätta fakturorna med godkännande från motparten org,nr eller personnummer skall vara med obs motparten måste vara momspliktig för att du ska kunna dra någon moms. har du frågor kan du höra av dig då detta är mitt område arbetar som redovisnings-/skattekonsult |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|