FAQ |
Kalender |
2008-06-05, 07:23 | #21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Förstår vad är det för fel på min inställning? Att jag inte vill bli blåst på pengar av kriminella människor som använder drop adresser i Malmös slumområde som drop adresser. Att jag tycker det är fel , att vi har straff eftergift på unga brottslingar i Sverige? Och gråterskorna hos Fattigvården som en del döms för vård under, är värdelösa? Självklart gör man vissa kontroller, då man misstänker att folk är ute och vill fiska varor. Så det är inte bara att prylarna skall landa på en adress i Rosengård / Malmö som är avgörande, utan andra saker som spelar in. Jag säljer till alla som kan betala! Men jag gallra bort som inte kan betala, låter dem betala emot förskott istället för emot faktura. Förtydligande om campingplatsen : Du kan inte avvisa dem med hänsyn till att dom är Romer, då är det olagligt. Men ingen kan hindra dig att ta ut dispone på säg 10.000:-. Många hyresvärda vill ha dispons på 3 mån hyror i förskott, varför skall inte en campingplats ägare kunna ta ut det? Om det kommer in en grupp på ditt hotell, campingplats osv, du vet att dom kommer ställa till fanskap. Då får man lägga ekonomisk bärrier och minska eventuella risker med den gruppen. Kan ta ett mindre laddad exempel än Romer. Säg att KRIS ( Kriminellas Rätt I Samhälle ) vill hyra ditt hotell för en fest, du vet att dom kommer konka iväg på varenda lösörder, när dom har fått några järn innanför västen.. Då lägger man en hög ekonomisk ribba, att KRIS får betala 100.000:- dispotionsavgift. Statoil hyr inte bil längre till folk som har betalningsanmärkningar, varför skall Campingplats ägare inte får göra samma sak? |
||
Svara med citat |
2008-06-05, 08:10 | #22 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-06-05, 15:58 | #23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jepp gör det
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-06-05, 17:22 | #24 | ||
|
|||
|
Citat:
Kanske dags att sälja ut polisen till högstbjudade, och låta företag som Black Water tar över polisen roll..:-) |
||
Svara med citat |
2008-06-05, 22:18 | #25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
2008-06-05, 22:58 | #26 | ||||
|
|||||
|
Citat:
Nej, polisen gör inte så gott dom kan.. Dom är ineffektiva, hade dom gjort saker och ting rätt, så hade 10 åring Engla levat idag. |
||||
Svara med citat |
2008-06-06, 00:17 | #27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vet vad Black Water är... Där har vi helt olika åsikter, det är väldigt lätt att döma i efterhand. Självklart finns det delar i verksamheten som kan förbättras men så är fallet på de flesta håll. Allt görs inte på en eftermiddag, särskilt inte inom större verksamheter.
2008-06-06, 02:29 | #28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-06-06, 04:09 | #29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-06-06, 05:25 | #30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men har man en strikt riskbedömning när det gäller kreditkorts-ordrar, så är nog risken högre med en order från Hårds Väg i Rosengård än vad det är med en order från Lidbergsgatan Örgryte, Götebog. Tyvärr är det så. Vill man ta högre risker så är det naturligtvis inga problem att ta kredikort med en Rosengårdsadress. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|