FAQ |
Kalender |
2012-06-02, 17:05 | #21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag utesluter därför det jag tidigare skrev om att det kunde vara mig det berodde på. |
||
Svara med citat |
2012-06-02, 19:13 | #22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Otroligt segt just i helgen
|
||
Svara med citat |
2012-06-02, 19:32 | #23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Segt hos CN i helgen? Möjlig orsak: https://twitter.com/citynetwork/stat...81162883874816
|
|||
Svara med citat |
2012-06-04, 10:16 | #24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ni som var nere natten till fredagen - vi hade alltså ett planerat avbrott för att gå till ny hårdvara på SQL maskiner - nya servrar och SSD-diskar hela vägen. Läs gärna mer på vår nya statussida. Där kan ni fö registrera er nu och få email för den tjänsten ni är intresserad om när vi uppdaterar.
http://cnstatus.com/ Vi har haft en hel del DDoSande i veckan som gick och helgen som altruixm sett via vår kommunikation. Vi har jobbat på att avvärja och minska effekterna men vissa tider är det så att det gjort att vissa kunder har påverkats och vissa sidor kan ha kännts sega. Detta är ett kontinuerligt arbete som vi jobbar på att bli än bättre att hantera. Fö kan jag säga att vi levererar redan idag trafiken utan några nämnvärda laster på våra system - men kommer lägga in ytterligare ett femtontal webbservrar i vårt kluster med rejält med minne och redan denna veckan är planen att gå till 256 MB RAM i våra PHP-processer. De ligger idag på 128 MB. Detta tror vi kan hjälpa vissa tunga applikationer bli än snabbare. |
||
Svara med citat |
2012-06-06, 16:48 | #25 | |||
|
||||
Medlem
|
Börjar ångra att vi bytte till Citynetwork nu. OFTA långa svarstider där det tar mellan 2 och 10 sekunder att ladda när man surfar runt på sidan. Eftersom det inte var såhär innan vi pekade om domänen till CN är jag övertygad att det är hos dem problemet ligger.
Det tråkiga är att jag ringt supporten (som var väldigt trevlig) 4-5 gånger och påtalat detta, men får samma svar att en tekniker ska kolla och att inga fel kan hittas. Ingen som vet vad detta fel kan bero på? |
|||
Svara med citat |
2012-06-06, 17:38 | #26 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tittar man på http://www.webhosting-benchmark.com/rank så framgår det att CN just nu har en write file på 5355 när den borde vara max 50 så det tyder på prestandaproblem på SAN:et.
|
|||
Svara med citat |
2012-06-07, 19:22 | #27 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2012-06-07, 19:31 | #28 | ||
|
|||
Medlem
|
Märkligt johan1234 att det inte bara är jag som upplever samma sak?!
|
||
Svara med citat |
2012-06-07, 20:30 | #29 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är nog troligt att deras SAN inte var byggt för klara deras kundstock. Har man väl köpt "fel" typ av SAN som inte går växa modulärt i så sitter man verkligen i skiten.
Att få in mer serverkraft i cpu och minne är inget svårt, bara sätta upp en ny server med 300GB ram och några quadcore eller sixcore. Dock kan man inte göra så på vissa typer av SAN. Även migrera till ett nytt SAN kan med vara en omöjlighet nästan utan få en hel del avbrott. Går IO redan i taket så finns det i grunden ingen IO att överföra data smidigt till ett nytt. Hur dom ska lösa problemet eller vilken ETA på det kan nog bara CN själv svara på. Men av döma av tråden så verkar dom uppgradera lagringen på webbhotellservrar, svårt att tolka om dom kör lokala diskar eller SAN på dom. |
||
Svara med citat |
2012-06-07, 23:25 | #30 | ||
|
|||
Medlem
|
Det står i deras blogg att de använder NexentaStor, och det ska ju gå att skala duktigt vad jag läst mig till, dock inte säker på att det är det systemet de kör idag, något de själva i så fall får klaragöra.
Vi hoppas de löser problemen så snart de kan, ingen höjdare att jobba under press. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|