Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

City Network segt i helgen?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-02, 17:05 #21
Marmoth Marmoth är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2012
Marmoth Marmoth är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2012
Citat:
Ursprungligen postat av cliche Visa inlägg
Har precis skaffat ett webbhotell där och planerade att gå över dit från ett annat idag. När vi la över sidan är det dock extremt sega svarstider, upp mot tio sekunder när man klickar sig vidare mellan olika undersidor. Någon mer som har problem?
Jag har nyss flyttat över min sida (igår), och den fungerade inte tidigare idag. Nu fungerar den dock igen utan att jag har gjort något.

Jag utesluter därför det jag tidigare skrev om att det kunde vara mig det berodde på.
Marmoth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-02, 19:13 #22
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Otroligt segt just i helgen
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-02, 19:32 #23
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar

Reg.datum: Aug 2008
Segt hos CN i helgen? Möjlig orsak: https://twitter.com/citynetwork/stat...81162883874816
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-04, 10:16 #24
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Ni som var nere natten till fredagen - vi hade alltså ett planerat avbrott för att gå till ny hårdvara på SQL maskiner - nya servrar och SSD-diskar hela vägen. Läs gärna mer på vår nya statussida. Där kan ni fö registrera er nu och få email för den tjänsten ni är intresserad om när vi uppdaterar.

http://cnstatus.com/

Vi har haft en hel del DDoSande i veckan som gick och helgen som altruixm sett via vår kommunikation. Vi har jobbat på att avvärja och minska effekterna men vissa tider är det så att det gjort att vissa kunder har påverkats och vissa sidor kan ha kännts sega. Detta är ett kontinuerligt arbete som vi jobbar på att bli än bättre att hantera.

Fö kan jag säga att vi levererar redan idag trafiken utan några nämnvärda laster på våra system - men kommer lägga in ytterligare ett femtontal webbservrar i vårt kluster med rejält med minne och redan denna veckan är planen att gå till 256 MB RAM i våra PHP-processer. De ligger idag på 128 MB. Detta tror vi kan hjälpa vissa tunga applikationer bli än snabbare.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-06, 16:48 #25
cliches avatar
cliche cliche är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem
cliches avatar

Börjar ångra att vi bytte till Citynetwork nu. OFTA långa svarstider där det tar mellan 2 och 10 sekunder att ladda när man surfar runt på sidan. Eftersom det inte var såhär innan vi pekade om domänen till CN är jag övertygad att det är hos dem problemet ligger.

Det tråkiga är att jag ringt supporten (som var väldigt trevlig) 4-5 gånger och påtalat detta, men får samma svar att en tekniker ska kolla och att inga fel kan hittas.

Ingen som vet vad detta fel kan bero på?
cliche är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-06, 17:38 #26
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Tittar man på http://www.webhosting-benchmark.com/rank så framgår det att CN just nu har en write file på 5355 när den borde vara max 50 så det tyder på prestandaproblem på SAN:et.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-07, 19:22 #27
cliches avatar
Medlem

Medlem
cliches avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Tittar man på http://www.webhosting-benchmark.com/rank så framgår det att CN just nu har en write file på 5355 när den borde vara max 50 så det tyder på prestandaproblem på SAN:et.
Tror du det kan vara detta det beror på? Stundtals idag har min sida varit ännu segare till och från, upp till 15 sekunders svarstid!!! Jag blir galen, det här är väl fan inte acceptabelt?
cliche är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-07, 19:31 #28
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Märkligt johan1234 att det inte bara är jag som upplever samma sak?!
Yllas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-07, 20:30 #29
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Är nog troligt att deras SAN inte var byggt för klara deras kundstock. Har man väl köpt "fel" typ av SAN som inte går växa modulärt i så sitter man verkligen i skiten.

Att få in mer serverkraft i cpu och minne är inget svårt, bara sätta upp en ny server med 300GB ram och några quadcore eller sixcore. Dock kan man inte göra så på vissa typer av SAN.

Även migrera till ett nytt SAN kan med vara en omöjlighet nästan utan få en hel del avbrott. Går IO redan i taket så finns det i grunden ingen IO att överföra data smidigt till ett nytt.

Hur dom ska lösa problemet eller vilken ETA på det kan nog bara CN själv svara på.

Men av döma av tråden så verkar dom uppgradera lagringen på webbhotellservrar, svårt att tolka om dom kör lokala diskar eller SAN på dom.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-07, 23:25 #30
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
Det står i deras blogg att de använder NexentaStor, och det ska ju gå att skala duktigt vad jag läst mig till, dock inte säker på att det är det systemet de kör idag, något de själva i så fall får klaragöra.

Vi hoppas de löser problemen så snart de kan, ingen höjdare att jobba under press.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017