FAQ |
Kalender |
2006-11-17, 10:58 | #21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Däremot har jag haft enorma problems med FreeBSD på X2100;orna, vid omstart hänger dom sig ibland, inträffar aldrig med linux, provade att skifta diskar på en burk och då började den andra hänge sig istället (så hänget följde med FreeBSD), varför vet jag inte riktigt än. Å andra sidan säger SUN att det enbart är Linux och windows + nåt mer os som stöds, officiellt. En annan grej är att inte snåla med cd-läsaren, de gjorde jag då jag tänkte att jag hade massor skräpandes, hej och hå vilket slit det var att installera något, USB-cd gick inte och fick ta en annan server paralellt för att ta strömmen ifrån, krångel som gatan. Dom ser och känns välbyggda iaf, här nedan en X2100 utan IPMI/ILO som sitter uppe till vänster vanligen. (större bild: http://www.jx.se/x2100.jpg ) |
|||
Svara med citat |
2006-11-17, 14:14 | #22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nätverk och kommunikation hade ett test - osäker på om det var senaste numret - där de jämförde lite burkar och tyckte att dells 2950 var bättre byggd än den sun maskin de testat.
Jag skummade bara artikeln, så jag kommer inte ihåg exakt vad de jämförde.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-11-17, 16:37 | #23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dell, bättre byggd?! Aldrig! Dessutom har de kassa rackskenor och bedrövlig kvalitet på komponenterna - åtminstone de burkar jag har haft att göra med...
|
||
Svara med citat |
2006-11-17, 17:10 | #24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Inga hårdvarufel hittills, iofs inte på de få supermicroburkarna heller.
Vissa rackskenor är helt ok, andra är lite klumpiga och måste skruvas och sånt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-11-17, 17:23 | #25 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi kör uteslutande med Dell idag och vi har inte haft några problem med dem heller över lag, någon disk har det blivit men på drygt 40 maskiner idag så händer det ju. Skenorna fungerar utmärkt i de flesta fallen, på 850/860 kommer de i 4 delar och för resterandemodeler vi kör (1850/1950 & 2850/2950) kommer de i två delar, en del var varje sida och jag upplever att skenorna håller hög kvalitet som så även hårdvaran, särskilt de nya 1950 & 2950 känns som ordentliga kvarlitets-maskiner, fronten är nu gjord i metall istället för plast som de tidigare modellerna haft.
Dock så körde vi Fujistu-Siemens för några år tillbaka, krångligare skenor finns inte. Där kom de i 20 delar minst. |
||
Svara med citat |
2006-11-17, 21:53 | #26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte bygga själv?
|
|||
Svara med citat |
2006-11-17, 22:48 | #27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-11-18, 00:11 | #28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
En server vill du ska fungera och att delarna ska vara testade tillsammans. Bygger du själv kan du lika gärna ställa den hemma i garderoben också...
||
Svara med citat |
Svara |
|
|