Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

De "största" medlemmarna här på WN

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-19, 18:47 #21
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2004
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Jag skulle nog nominera grr.se om hamsterpaj och dylikt får vara med.
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-19, 22:23 #22
H@nsson H@nsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
H@nsson H@nsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Ähhh jag blir så trött på sådant här.

Jag kan väl börja då: phab.se, jag inte tjänat en spän på min verksamhet, tyvärr jag kommer nog inte hamna bland top 20, men det ger jag f..n i. Det är väll inte någon av storfräsarna som går ut med dessa uppgigter om vem som är fetast här.. nej lägg ner...

Denenda som är stor här på wn är jag jag väger ca 113kg, det är stort.................
PS. kollade på forumet i tråden om " hur der du ut " och det ser ut som Håkan på JX håller mina mått, så vi är nog två stycken stora här på WN ialla fall..
H@nsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-19, 22:32 #23
Spirres avatar
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
Spirres avatar

Reg.datum: Aug 2005
Hehe :=) så ligger du i lä...
är 194cm lång o en bra bit över dina 113kg.. så där skönk du på listan
Spirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-19, 23:57 #24
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
hehe, 185cm @ 145kg pure passive, eller muskler som endel säger.

Vågen började säga "error" för några dagar sedan vilket betyder ~150+ så nu är de sallad och bara sallad + vitaminer som gäller, vägrar jung kung dong pong dieter, 113 vore roligt att väga
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 02:09 #25
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av nomicon
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Det kräver att dom först publicerar sin omsättning och sedan att någon sammanställer det hela.
Sedan tror jag att ingen på WN vill skryta med sin omsättning eller liknande.
På WN är alla lika mycket värda oavsett om man är rik eller fattig.

Hrm =) Tycker man ser i ganska många inlägg indikationer på att en medlem försöker skryta över sin "storhet".. Är det enda negativa med detta forum anser jag, många översittare med pappas kreditkort.
Nja, bara för att man är rik eller har hög omsättning, behöver väl ändå inte innebära att man viftar med _pappas_ kreditkort. Man kanske viftar med sitt eget. Hade jag några miljoner i mitt företag och jag startade från skratch, tro fan att man skulle känna sig stolt.

Att ta upp "pappas kreditkort" låter i mina öron som avundsjuka nästan. Och nej, jag har inga miljoner på varken mitt eller min pappas kreditkort.
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 12:15 #26
Alex2006s avatar
Alex2006 Alex2006 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2006
Nykomling
Alex2006s avatar

Modifierat definitionen av "största" företagen (JAPP, det förändrar de ursprungliga förutsättningarna).

Syftet med listan blir då att visa vilka större, mer kända företag som haft nytta av WN under resp företags utveckling.

Dvs företag som uppfyller följande kriterier:
- Som under sin uppväxt använt WN som bollplank.
- Hög omsättning, stor vinst, många anställda, e.dyl.
- Som är hyfsat kända.

Förslag:
Loopia
TBA media
Cellcynt
Hamsterpaj
Prisjakt
Alex2006 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 18:21 #27
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Har roande följt denna i mina ögon ganska korkade tråd med en viss förnöjelse ändå.
Det var ju smickrande att man (Lastbryggan) iaf var omnämd på listan en gång
Misstänker att jag åkte ut p.g.a att du (Alex2006) upptäckte/trodde att min verksamhet inte var rumsren/porrsajt.

I ärlighetens namn håller jag mig gärna utanför listan eftersom den känns fullständigt onödig och som många skrivit tidigare så finns det ingen anledning att sitta och redovisa/skryta över siffror i ett öppet forum. För den som är nyfiken kan man ju bara ta en upplysning och få reda på omsättning/vinst/soliditet m.m. Jag menar, sitta och spekulera och tro en massa saker blir ju bara patetiskt...

Loopia Dryga 8 mkr / 20-49 anställda.
Cellsynt Nästan 5 mkr / 1-4 anställda.
TBA Dryga 5mkr / 5-9 anställda.
Hamsterpaj Oms. saknas.
Prisjakt Oms. saknas.
Är någon nyfiken på att granska ett ljuskyggt företag som Lastbryggan så knappa bara in org.nr 556654-1958 på nån upplysnings-sajt.
Citat:
Syftet med listan blir då att visa vilka större, mer kända företag som haft nytta av WN under resp företags utveckling.
Jag citerar Sneaky som fick fram några kloka ord:
EDIT 2: Active 24 och crystone var väl knappast aktiva på WN medans de startade företagen? Likadant med tradedoubler,
de har väl bara skickat hit nån anstäld för att svara på kritik typ...

Detta tycker jag även gäller Loopia och TBA i högsta grad också.

Kvar på listan:
Cellsynt som jag anser har en självklar plats på listan, har varit med från början på WN, skapat massor av bra affärskontakter o.s.v. och inte minst. Han har inte spammat WN med en massa smygreklam utan hållt sig till reglerna.

Hamsterpaj och Prisjakt tycker jag också har en självklar plats på listan, unga friska entrepenörer som har stora mål att jobba mot och verkligen lyckats åstakomma nåt som många drömmer om.

Skulle denna lista utgöra någon form av elit på WN som är lite bättre än alla andra eller vad är syftet?

Som jag skrev ovan så håller jag mig hellre till att vara en porrhandlare som är respekterad på WN än att vara med på en lista över stora företag som skulle säga att jag är så mycket bättre än alla andra medlemmar...

// Mats (Med en mycket god soliditet på 59.8%)
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-21, 13:41 #28
Alex2006s avatar
Nykomling

Nykomling
Alex2006s avatar

Synd att en del medlemmar inte tycks läsa hela tråden. Eller så är de oförmögna att ta in information.

SYFTET med denna tråd var att ta fram något som borde uppfattas som positivt för WN och dess läsare: att visa några av de större företag som sas finns/funnits hos WN.
I flera tidigare inlägg har jag dock (efter synpunkter från andra medlemmar) föreslagit utökningar av kriterierna, så att det handlar om företag med djupare koppling till WN och om kända företag:
- Som under sin uppväxt använt WN som bollplank.
- Hög omsättning, stor vinst, många anställda, e.dyl.
- Som är hyfsat kända.

Jag har för mig att det i andra trådar nämnts att både Loopia och TBA haft medlemmar här (grundarna?) under sin uppväxt. Om det inte stämmer, bort med dom.

Syftet är alltså att visa vilka större, mer kända företag som haft nytta av WN under resp företags utveckling. Ungefär som nånting hedrande för WN. Det krävs dock ett visst mått av flexibilitet i hjärnkontoret för att inse detta syfte.
(detta kan upprepas flera ggr - och i fetstil - om det skulle behövas hamras in i tjockare pannben).
Alex2006 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-21, 13:59 #29
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Mer intressant att se alla mindre företag som haft nytta av WN under deras uppstart.

Att göra en lista på 5 stora företag förstår jag inte vitsen med om man inte ska göra någon form av reklamkampanj för forumet mot externa parter.

Det är de många små medlemmarna som ger forumet dess styrka.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-21, 14:19 #30
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Jag tycker följande är lite kul:

1. Att höra om medlemmar som "från ingenting" byggt upp en verksamhet som blivit stora och/eller kända och vars grundare ställt frågor eller skrivit bra inlägg på WN. Typ Hamsterpaj och Prisjakt.

2. Inflytelserika personer som skriver och/eller smygläser på WN. Vet inte riktigt om det finns någon, tycker inte att Loopias VD skriver på WN är i paritet med att Bill Gates läser Engadget. (No offience )
HenrikAI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017