FAQ |
Kalender |
2009-09-07, 00:16 | #21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan inte se hur det skulle skada?
Senast redigerad av Danielos den 2009-09-07 klockan 01:13 |
|||
Svara med citat |
2009-09-07, 01:28 | #22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
"Witsbits is the first and only Cloud Computing Company in the Nordic/Scandinavian region."
|
||
Svara med citat |
2009-09-07, 03:33 | #23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tackar för den wiseguy! Ecstyle - kan vara värt att titta på Witsbits utöver "vanliga" VPS lösningar och självklart de som nämnts tidigare. En traditionell VPS lösning kan vara nog dock så det gäller att väga pris mot prestanda och stabilitet.
|
||
Svara med citat |
2009-09-10, 13:54 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har frågar runt lite hos några leverantörer och fått lite olika svar och erbjudanden. Jag behöver definitivt managed hosting men en leverantör som har bra priser på VPS vill ha över 2000kr/mån för mananged hosting och tycker jag behöver dedikerad server för 1600/mån. Det känns som den personen/leverantören försöker sälja på mig så mycket det bara går. Fick inte heller svar på några frågor utan säljaren ville bara snacka hårdvara. Då fick jag i mitt tycke bättre respons från en annan leverantör av prisvärda VPS:er. |
||
Svara med citat |
2009-09-10, 18:57 | #25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur mycket managering behöver du? Behöver du totalt där
en snubbe ska konfigurera upp hela servern åt dig och lösa alla problem som kan uppstå, eller räcker det med lite över- vakning och patchning och där särskilt arbetet sen kan debiteras löpande? Många hostingleverantörer ligger ju runt eller strax under tusen- lappen i timmen för att arbeta med kundservrar. 2000 kr/mån kan vara riktigt billigt om det innebär att snubben tar fullt ansvar för din server och ser till att allt funkar och inte tar betalt en krona extra om han så får jobba en vecka med den.. 2000 kr/mån kan också vara dyrt om det handlar om att patcha och reboota servern en gång per månad. |
||
Svara med citat |
2009-09-10, 21:43 | #26 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Gå sen sen till Summary->Tools->Clear statistics. Markera och rensa bort allt. Finns ingen anledning att spara detta om du har Google analytics. Se också till att du har alla bilder i filsystemet i stället för i databasen. (har du förmodligen redan) Mer du kan göra för att speeda upp din x-cart: Optimera tables: Summary->Tools->Optimize Tables Om du ska erbjuda shoppen på engelska så bör du nog ta bort text som denna: This service is for demo purposes only. No real products. No real prices. No real charges. Please do not submit real credit card information. Senast redigerad av WebboT den 2009-09-10 klockan 23:17 |
|||
Svara med citat |
2009-09-11, 04:17 | #27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-09-11, 04:21 | #28 | ||
|
|||
Medlem
|
[QUOTE=ecstyle;20321548]
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-09-11, 07:06 | #29 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu när du har x-cart så är det ju jäkligt synd att att du inte kan ha hostingen här i staterna. Kan kan du ju givetvis, men jag antar att du inte vill lägga sajten utanför sverige.
Om du trots allt skulle välja att hosta den här i staterna, så har vi världens bästa host för x-cart här (eller precis över gränsen i Toronto, Kanada för att va nera exakt). FinestShops.com. Anton Patchkine är mannen du ska prata med. Hostingvärldens mest trevliga, hjälpsamma och proffsiga kille helt utan konkurrens. (Ryss) X-cart är ryskt för er andra som inte vet. Nackdelen med den lilla lilla speed-förlust du skulle göra, skulle du få igen med råge plus lite till. (jag känner ett flertal ehandlare i sverige som hostar sina sajter i USA utan problem) Jag har legat med min x-cart hos finestshops.com i 7 år och har absolut inte nåt att klaga på. Det har helt enkelt inte funnits nåt att klaga på. Uptime i 8 år har varit så nära 100% du kan komma. Jag har i alla fall aldrig sett att min sajt varit nere under alla dessa år. Eller att den bråkat eller gått trögt heller för den delen. Eftersom administration verkar vara viktigt för dig, så ligger även där finestshops långt före alla andra. Du kommer få hjälp med ALLT. Installation, underhåll, säkerhetsuppdateringar, patches, backups, ssl certifikat och allt annat du kan tänka på. Utan extra kostnader. För att summera det hela kan man säga att den enda du behöver tänka på, är att generera sales. Glöm servern. Dessa killar kan dessutom x-cart's kod utan och innan som de också hjälper till med om du har några problem. Tvivlar jag på att du hittar en svensk host som kan/gör. Helt gratis livesupport 24/7 ingår så länge du hostar sajten där. Då snackar vi RIKTIG support. Du får svar inom några minuter, oavsett om du använder en ticket i supportsystemet, skickar ett email eller ringer. Hjälp inleds omgående av det du vill ha hjälp med. Jag har så mycket positivt att säga om deras support så jag hade kunnat hålla på hela natten. Den är nämligen i det närmaste overklig om man jämför med vad man läser om i detta forumet. En VPS kostar $100 (700kr) att sätta upp och sen kostar det $145(1000kr) i månden. Se här: http://www.finestshops.com/x-cart.html Eftersom det inte är direkt varje dag man springer på en svensk med x-cart så var jag tvungen att skriva detta. Du kan bortse helt från detta då jag antar att du inte vill ha annat än svensk hosting. Senast redigerad av WebboT den 2009-09-11 klockan 07:11 Anledning: Stavar som en kåka :-) |
|||
Svara med citat |
2009-09-11, 07:36 | #30 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för tipset, men jag är inne på att fortsätta köra hosting i Sverige. Jag är rädd att det blir segare att ladda från USA. Om jag någon gång startar upp något i USA, vilket jag hemskt gärna skulle vilja göra så skall jag ha dem i åtanke. Sverige är en såpass liten marknad så jag skulle hemskt gärna testa USA. Det är två andra hostingföretag som är aktiva på X-carts forum som också verkar vara grymma och som ofta rekommenderas.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|