FAQ |
Kalender |
2005-06-30, 22:30 | #21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och då får jag väl höra: "...men jag vilseleder inte, bilderna talar precis om vad annonsen/uniten handlar om". Tolkningsfrågor är inget som G vill pyssla med, det finns en regel och det är den som gäller (om det inte är annorlunda för linkunits vill säga). |
|||
Svara med citat |
2005-06-30, 22:38 | #22 | ||
|
|||
|
Jag förstår inte Robert, på vilket sätt skulle det vara emot googles regler att man lägger en bild ovanför (i y-led) annonselementet?
Google har ju själv en hel sida som handlar om hur man optimerar sin CTR och rekommenderar att man placerar sina annonselement i samband med innehållet. Jag tror att du är lite ute och cyklar nu Edit: för att förtydliga ytterligare, det handlar alltså inte om att ändra i googles kod, utan man lägger helt enkelt bara fyra bilder ovanför annonselementet... |
||
Svara med citat |
2005-06-30, 23:09 | #23 | |||
|
||||
|
Jaja, över, såsom i y-led är ju ok, läste den engelska posten och där stod det "above"...
|
|||
Svara med citat |
2005-07-12, 17:25 | #24 | ||
|
|||
|
Google Adsense Optimization Webinar
Mycket bra information från google och framgångsrika publicenter. Framförallt frågestunden innehåller svar på många frågor som man kan tänkas ha. |
||
Svara med citat |
2005-07-12, 20:26 | #25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
intressant att läsa effekten av att lägga dit bilder. Om fler prova, delge gärna resultat.
Dock känns det som att om man har en ganska allmän sida kan bilderna bli ganska långt ifrån resultatet. Det vore nice om google kunde skapa ett nytt annonsformat med en bild ovanför texten där bilden hämtas beroende på texen i annonsen, det skulle se bra ut och antagligen öka ctr. |
||
Svara med citat |
2005-07-12, 21:50 | #26 | ||
|
|||
|
Jag kan meddela att resultaten är lite varierande, jag har sett en tydlig viss ökning i CPM samtidigt som CTR har legat stabilt och trafiken har minskat något på vissa siter.
På nyhetsportalen.se däremot har jag sett en stabil ökning i CTR på ca .5% mot mina tidigare sidor, även om det på kort sikt var närmare 2-2.5% ökning (har bollat lite med formatet på sidorna). Så nog funkar det och är ett sätt att öka sina inkomster även om det knappast rör sig om några fördubblingar. |
||
Svara med citat |
2005-07-14, 02:59 | #27 | |||
|
||||
VIP
|
fungerar rätt bra med bilder, jag är mkt nöjd på dem sidor som testats..
|
|||
Svara med citat |
2005-07-14, 04:19 | #28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, det var ett bra tips men jag vet inte om det är helt ok. Tror många kan klicka bara på grund av bilden och sedan kommer till något som de inte ville. Kvaliten på klicken kan sänkas och jag vet inte hur Google gillar det.
Om vi tar examplet på t.ex. arcademob.com där anonnsen ser ut som en av spelen, är då det ok? Där har han också en bild. |
|||
Svara med citat |
2005-07-14, 15:19 | #29 | |||
|
||||
VIP
|
jo, det är som du säger rätt sannolikt att kvaliten på klicken sänks, åtminstone i vissa fall.
|
|||
Svara med citat |
2005-07-14, 15:20 | #30 | ||
|
|||
|
Poängen med bilderna (som jag ser det) är att man fångar användarens intresse och får dem att läsa annonserna. Inte att man får dem att "automatklicka". När man väl tar sig ett par sekunder för att läsa en annons så är det ofta man blir rätt nyfiken på vad som döljer sig bakom texten.
I mitt fall blir det ofta så att jag på mina egna siter sitter och klipper och klistrar ihop urls för att se vart en viss annons leder.. (vill inte klicka på mina egna annonser). Om man vill få en användare att "fulklicka" på annonser så är det betydligt effektivare att lägga annonselement under dropboxar, i högerled på sidor med scrollbar, eller alldeles alldeles brevid en legitim länk. Fast det är vad jag betraktar som fula knep. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|