FAQ |
Kalender |
2008-09-06, 02:26 | #21 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker det är roligt att han skriver "och detta gör mig rasande". Rasande av gratisreklam?
Jag förstår inte heller.. =) |
||
Svara med citat |
2008-09-09, 20:54 | #22 | |||
|
||||
Medlem
|
Sf är förmodlingen ett företag med gamla avater till människor, som föddes på jesus tid!
|
|||
Svara med citat |
2008-09-11, 00:52 | #23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Han driver en sida som är privat, han vill inte dela den med några besökare!
|
||
Svara med citat |
2008-09-11, 10:24 | #24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har viss förståelse för hans agerande, men det beror på omständigheterna. Jag tycker det är ett företags rättighet att själv få välja hur dess varumärke används. Och med varumärke så pratar vi om logotypen, dess färg, form och det den kommer att stå för i folks medvetande. Att förlora kontrollen över hur man formar sitt eget varumärke är lite jobbigt. Tänk om Hells angels, KKK och AFA väljer att visa loggan på bästa plats på sina webbar (om de har någon, men för exemplets skull så låtsas vi)
Nu är det skillnad på att man *skriver* ut företagets namn och/eller länkar till siten. Detta kräver att besökaren LÄSER kontexten för att förstå varför namnet/länken finns och sedan väljer att klicka sig vidare. En logotyp kan ligga i periferin och och kan således bara "kopplas ihop" med resten av sitens innehåll eller den sinnesstämning du fick av den. Jag vet att det låter flummigt men det finns en klar poäng här. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|