FAQ |
Kalender |
2008-03-28, 17:28 | #21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
https://www.payson.se/about/guarantee/guara...tailedInfo.aspx |
|||
Svara med citat |
2008-03-28, 22:16 | #22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Exakt och detaljerad spec -> fast pris, gärna betalning vid milstolpar Otydlig spec där det finns många okontrollerbara faktorer -> timpeng eventuellt i kombination med nån form av bonus relaterad till vissa nyckeltal Personer som vill snylta på din tid och kunskap finns det väldigt gott om, försök undvika dem |
|||
Svara med citat |
2008-03-28, 23:07 | #23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Pokerstjärna:
Rent krasst så betyder en eller 2 betalningsanmärkningar mycket lite...... Det betyder HISTORISKT sett att någon betalning inte skötts/kunna betalats! och ja det ger en lite ökad risk att det kanske blir strul med betalningen. Har personligen varit projektledare för hundrals webb-projekt Allt från enklare sidor till "Bosses bilfirma" till grymt stora lösningar för hela koncerner. Det finns en hel massa varningssignaler som gör att man ganska snabbt kan avgöra om det kommer bli en bra kund eller inte. Har länge funderat på att göra en PDF-bok med mina erfarenheter i ämnet och denna tråd har fått mig att fundera djupare på saken. |
|||
Svara med citat |
2008-03-29, 01:24 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en inbyggd "bakdörr" i olika varianter till mina produktioner.
Skulle kunden strula så vet jag att jag kan ställa till tillräckligt med oreda på kundens webbplats eller cms så produkten blir obrukbar. Det psykologiska övertaget har hjälpt mig många gånger vid uteblivna betalningar. Har dock aldrig behövt gå så långt som att aktivera mina "point of no return"-funktioner, ännu. |
||
Svara med citat |
2008-03-29, 01:56 | #25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hehe kan inte låta bli att små-le åt denna tråd, inte för att jag inte sympatiserar... men jag läste ju Mats tråd om jobbiga kunder för några månader sedan.. där män försöker skicka tillbaka begagnade uppblåsbara sexdockor... det är vad jag kallar besvär..
jihoakim, skojar du? är det verkligen lagligt att jobba på det viset? att ge dig själv access till sidan utan kundens medvetande? är det inte vettigare och framförallt ärligare att helt enkelt säga money down? d.vs leverera inte utan att ha fått betalt. jag skulle bli fly förbannad om jag köpt en vara betalar för den och sen ser att utvecklaren har en möjlighet att komma åt min information.. då skulle jag aktivera mina egna "point of no return" funktioner |
|||
Svara med citat |
2008-03-29, 02:08 | #26 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du sätter in en form av äganderättsförbehåll i dina fakturor kan man ta bort allt man gjort om inte kunden betalt hela beloppet, eller hur man nu har formulerat det.
Visst man bör dock återställa hur det såg ut före man började. |
|||
Svara med citat |
2008-03-29, 02:26 | #27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
naturligtvis, det måste ju vara det enda vettiga sättet att skriva ett avtal, dvs att skaparen äger allt tills att det är betalt och klart.
edit: också måste ju köparen skyddas i avtalet, så att inte skaparen får för sig att skita i leverans och köra den färdiga sidan själv. |
|||
Svara med citat |
2008-03-29, 02:53 | #28 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Enligt mig blir det rätt så omöjligt per telefon, det händer att jag får ett jobb per e-post eller tele. |
|||
Svara med citat |
2008-03-29, 03:53 | #29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Pokerstjärna: vart skickar jag fakturan sen ? :P
|
|||
Svara med citat |
2008-03-29, 05:41 | #30 | |||