Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Talar denna person sanning eller bluffar han?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-02-04, 01:32 #21
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Vad för IP har du? Nej, det var IPn jag tog från honom förut när jag pratade med honom.

Jag "testade" även honom om hur okunnig han va. Jag skrev:

"Här har du mitt IP, 83.251.243.84" (Hans IP)

Varav han svarade "Vet, har redan kollat upp det."

Bad honom ännu en gång att se om de matchade, och det sa han att de gjorde. Med andra ord, killen hittar på det mesta.


Antingen går du via polisen/föräldrar eller så betalar du någon som sitter på ett stort botnet ( ) som nukar hans nät tills han ger sig, smaka på sin egen medicin, fastän hans är påhittad.
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2013-02-04, 01:50 #22
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Okej men om du kollar längre bak i tråden så angav du en annan ip vilket är samma jag får upp, undviker att skriva den om han skulle få för sig att söka efter sitt ip och hitta denna tråden.

En sak jag vet är att han inte är helt dum i alla fall. Han snackar mycket skit men det är det som är grejen med honom. På något sätt fick han en moderators ip utan att de ens skypat och denna moderator som för övrigt är vuxen säger sig ha något liknande VPN. Och han undrar hur det gick till.

Hur kunde du få ut personuppgifter via hans IP? Jag ska som sagt vidta åtgärder men mer kunskap och kött på benen skadar aldrig.
Dakota är inte uppkopplad  
Oläst 2013-02-04, 01:59 #23
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Varför pratar du ens med honom? Skit i att svara honom istället. Skulle något hända mot dina sidor så har han gjort skit för sig själv.
MusikMixen är inte uppkopplad  
Oläst 2013-02-04, 02:01 #24
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Sluta oroa dig och polisanmäl honom, för olaga hot och kräv omedelbart ingripande från polisen. Kanskemtadet tag i detta och ringer upp honom,kanske de pratar med hans föräldrar och kanske lackar föräldrarna ur på honom och ger honomen varning, men en sån minderårig snubbe som hotar kan lätt bli en stor person som hotar så det är viktigt att stämma i bäcken medan man kan. Hot ska ALDRIG accepteras.
Conny Westh är inte uppkopplad  
Oläst 2013-02-04, 21:31 #25
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Anledningen till att jag inte agerat är ju för att jag inte har varit säker på att det är rätt person. Denna gång så verkar det som att jag hade tur som tvivlade lite då jag fått upp riktiga bra information om personen i fråga, men den stämmer inte överens med den information jag fick här WN.

Det handlar om ett facebook-konto som till 100% ägs av denna person. I början trodde jag att han använde ett fejkat efternamn men då han angett en skola och till synes har konversationer med vad som ser ut att vara hans klasskompisar från verkligheten så känns det som att jag är på rätt väg.

Jag börjar tro att han helt enkelt har drygat sig mot mig men egentligen inte är så anonym i övrigt som han vill påstå själv.

Dessvärre så finns han inte på hitta.se eller eniro.se och den enda person jag hittar med hans efternamn i den stad han tycks bo i har ett väldigt långt och främmande klingande namn.

http://www.facebook.com/ZzZBYTUTZzZ

Byt ut "BYTUT" mot Martin (med stort M) så kommer ni till hans facebookprofil.
Som man kan se genom att kolla lite på tidslinjen så är det killen jag syftar på, frågan är bara om det är hans riktiga namn eller om han fejkat efternamnet, som sagt.

Har nästan allting jag behöver för att gå vidare.
Och ni som tycker "men polisanmäl honom bara", det ska jag göra också men som ni kanske förstår så blev jag lite fundersam nu när jag fick två helt olika namn att fundera över. Vill se till att jag har rätt person innan jag gör någon anmälan.
Dakota är inte uppkopplad  
Oläst 2013-02-04, 22:07 #26
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Okej, då har jag skaffat mig lite mer kött på benen. Personen i fråga verkar heta
xxx Ma*uch

Han kommer inte komma upp på ratsit osv då han är för ung.

Jag sökte igenom hans vänner efter efternamnet Gha*emi.
Får fram Mikaela, som har 5 vänner. 4 av dessa heter Löf i efternamn, och så har hon "Martin". Verkar som hon bara har lagt till familj. Kollar igenom "Martins" vänlista, givetvis har han alla dessa Löf. Kika vidare på deras profilen och "Martin" var bland de första majoriteten av dessa lade till.

Konfrontera honom och kalla honom Makuch eller något sånt. Verkar som hans föräldrar skiljdes, och barnen heter nu Löf Ma*uch. Mamman Lena och pappan Artur.

Är inte 100% men ser troligt ut. Kommer inte helt ihåg hur jag fick namnet R*bin Fr*berg men jag var ganska säker då också. Kanske också var ett fejknamn han gick under.
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2013-02-05, 06:17 #27
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Jag tycker ni börjar vara på lite djupt vatten nu, ni sitter och spekulerar i olika personer som ni sedan lägger ut på ett publikt forum utan att vara säkra på vem det är.

OM du nu har problem med denna person så anmäler du det till den Isp som har ipnr och fyller på detta med en polisanmälan.

Att sitta och leka amatördeckare kan kosta dig mer än det ger i utdelning.

Det kan lika gärna vara ngn som utnyttjar ett öppet Wifinät hos sin granne eller liknande.
hundserver är inte uppkopplad  
Oläst 2013-02-05, 11:36 #28
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Tror vi stänger denna tråd nu, bättre att lösa detaljer via PM.
Thomas är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017