FAQ |
Kalender |
2006-07-08, 23:22 | #21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, PatrikWeb, det tycker jag man kan klaga på, eller hoppa på, för det är så att om man tjänar pengar på brott och sedan använder pengarna på den "vita" marknaden och alla andra följer den smala vägen, då sysslar med en form av konkurrens som inte går att bemöta.
Eastpoint köper upp webhotell, givetvis med pengar från bland annat denna verksamhet, och skall in på börsen... PRQ bygger upp sin webhostingverksamhet och har hela verksamheten finansierad av TPB. Tja... Jag är inte emot att man tjänar pengar, men jag anser att man skall göra de på samma villkor. No more, no less.
2006-07-08, 23:25 | #22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Johan, sant. DU har helt rätt. TPB är en fjärt i universum jämfört med de verkligt stora problemen i samhället. Jag inser det.
Jag skall nu sluta gnälla om detta och i stället reta upp mig på orättfärdiga skatteregler, sjuka sjukförsäkringsregler, absurda fackliga inflytanden, skumma avsikter i ledande politiska positioner.... Usch, varför öppnade du den kranen nu, Johan? Nu kan jag inte somna ikväll heller.
2006-07-09, 01:01 | #23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Undrar hur länge det tar innan skattemyndigheten gör razzia.
|
||
Svara med citat |
2006-07-09, 02:52 | #24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-07-09, 10:34 | #25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-07-09, 12:42 | #26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Om pengarna går att spåra från en näringsverksamhet till privatpersoner skrivna i Sverige med bankkonton i Schweiz kommer det bli lite halvdyrt för dom där grabbarna. Skulle dock tro att dom hittat en lösning som gör det omöjligt att koppla pengar <-> person. |
||
Svara med citat |
2006-07-09, 13:31 | #27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Torrent filer är inte olagliga i sig? Torrent filen innehåller ingen film, inga spel och dylikt. Visst leder de vidare till utdelning av olagliga filer. Men då borde varenda server som har DC brännas, varje bit av information från tidningar som kan leda mot en fungerande utdelning måste tas bort osv.. |
||
Svara med citat |
2006-07-09, 13:51 | #28 | ||
|
|||
|
Håller med till 100% Mattias. När vi ändå håller på tycker jag att vi skall se till att det är lagligt att inneha automatvapen också, de är trots allt helt ofarliga så länge man inte tillåtas inneha kulor (vilket också skall vara lagligt såklart, så länge man inte äger ett automatvapen samtidigt).
Skriver du på? |
||
Svara med citat |
2006-07-09, 15:04 | #29 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-07-10, 00:52 | #30 | ||
|
|||
Medlem
|
haha, idealister.....eller hur, man lägger knappast ner så mycket jobb som de har lagt ner på att skapa "pirate bay", utan att sen tjäna på det, det kan ju vem som helst räkna ut.
idealister...hehe |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|