Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Söker Partner!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-06, 20:23 #21
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Reg.datum: Jun 2007
Har du ranking på servern, så man kan se vem som leder osv? Du skulle kunna göra någon tjänst där man betalar in 1000kr och sedan vi säger vinner 1kr för att fraga någon och förlorar 1kr fall man dör.

Så tar du t ex 2% per insättning så på 1000kr, 20kr.

Däremot så måste du göra något betalsystem osv. Ganska mycket pill med andra ord.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 21:13 #22
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Jag tycker att Fredrik-s idé är klockren, med en modifikation: kör en "liga" som kostar 25 kr / vecka att vara med i. Varje vecka får de tre bästa spelarna X kr, där X beror på antalet personer med i ligan under veckan. Att bygga en betallösning med SMS-prenumerationer på 25 spänn i veckan samt ligasystemet är inte trivialt, men heller inte så komplicerat. Jag skulle eventuellt kunna hjälpa dig med det. Vid 1% deltagande i ligan från dina 10k besökare (spelare?) har du 2500 kr i veckan i SMS-intäkter, efter operatörsavgifter etc. har du typ 1600 kr kvar, så säg att man vinner nån grej för < 1000 kr. Kanske kan fixa en fördelaktig deal för presentkort med en gamerinriktad webshop?

OBS att jag inte alls är inne i gamersvängen, så det här kanske redan finns överallt. Vad vet jag.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-07, 16:26 #23
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Det som fredrik-s föreslår har redan funnits och gått i konkurs =) gamelio.com var detta känt som.

MMCs idé är smart men skulle fortfarande behöva ett "fungerande system" + som sagt en ny hemsida. Har alltså inte råd att betala för att koda ihop en sådan utan skulle då isf gärna ha någon partner som kan den delen.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017