FAQ |
Kalender |
2008-05-06, 20:23 | #21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har du ranking på servern, så man kan se vem som leder osv? Du skulle kunna göra någon tjänst där man betalar in 1000kr och sedan vi säger vinner 1kr för att fraga någon och förlorar 1kr fall man dör.
Så tar du t ex 2% per insättning så på 1000kr, 20kr. Däremot så måste du göra något betalsystem osv. Ganska mycket pill med andra ord. |
|||
Svara med citat |
2008-05-06, 21:13 | #22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att Fredrik-s idé är klockren, med en modifikation: kör en "liga" som kostar 25 kr / vecka att vara med i. Varje vecka får de tre bästa spelarna X kr, där X beror på antalet personer med i ligan under veckan. Att bygga en betallösning med SMS-prenumerationer på 25 spänn i veckan samt ligasystemet är inte trivialt, men heller inte så komplicerat. Jag skulle eventuellt kunna hjälpa dig med det. Vid 1% deltagande i ligan från dina 10k besökare (spelare?) har du 2500 kr i veckan i SMS-intäkter, efter operatörsavgifter etc. har du typ 1600 kr kvar, så säg att man vinner nån grej för < 1000 kr. Kanske kan fixa en fördelaktig deal för presentkort med en gamerinriktad webshop?
OBS att jag inte alls är inne i gamersvängen, så det här kanske redan finns överallt. Vad vet jag. |
|||
Svara med citat |
2008-05-07, 16:26 | #23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det som fredrik-s föreslår har redan funnits och gått i konkurs =) gamelio.com var detta känt som.
MMCs idé är smart men skulle fortfarande behöva ett "fungerande system" + som sagt en ny hemsida. Har alltså inte råd att betala för att koda ihop en sådan utan skulle då isf gärna ha någon partner som kan den delen. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|