FAQ |
Kalender |
2010-08-13, 02:37 | #21 | ||
|
|||
Medlem
|
På mina som jag inte kan med att använda... Så står det.
Victor Kaugesaar Lika grym sedan 1990 Epost / telefon webbsida |
||
Svara med citat |
2010-08-13, 05:04 | #22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ser inte så professionellt ut. Särskrivet och blandad engelska och svenska.
"Webbentreprenör" skulle det väl vara på svenska i så fall. Själv tycker jag webbutvecklare låter bra. För mig är inte gedigna programmeringskunskaper så nödvändigt för att leva upp till den titeln. En som utvecklar för webben bör ju vara kunnig i så mycket mer än bara programmering. För mig är en webbutvecklare en person med breda kunskaper samt kanske någon spetskompetens. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-08-13 klockan 05:08 |
|||
Svara med citat |
2010-08-13, 08:55 | #23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
kw_wasabi,
Stiligt argumenterat!
2010-08-13, 11:40 | #24 | |||
|
||||
|
Jag säljer en hel del visitkort och det är bara stora företag som vill ha titel på sina kort. Mindre vill hellre förmedla budskapet. Tryck en slogan, några ord som beskriver din verksamhet på baksidan istället... Snåla inte på korten, tryck hellre dyrare kort så att du sticker ut. Välj lite udda saker, inte bara tryckta, tråkiga kort och absolut inte på vistaprint, om du inte vill skämmas.
|
|||
Svara med citat |
2010-08-13, 11:54 | #25 | |||
|
||||
Medlem
|
IT-Arkitekt är den bästa titeln jag hittat som på något sätt ramar in alla de olika sysslorna jag gör.
Min egen definition av ordet: (titel för) person som ansvarar för den konstnärliga och tekniska utformningen av it-relaterade projekt. Lite allt-i-allo dvs; utveckling, design, systemadministration etc. |
|||
Svara med citat |
2010-08-13, 12:58 | #26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker Webbentreprenör & Webbutvecklare låter bra.
Kanske lägga om det så det blir Webbutvecklare & Entreprenör för du utvecklar ju en hemsida, designar etc och sedan är du en entreprenör eftersom du marknadsför och hittar nya möjligheter. |
|||
Svara med citat |
2010-08-13, 16:39 | #27 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-08-14, 20:05 | #28 | ||
|
|||
|
Om du vill ha en "titel" så ska den förmedla det budskap du vill få fram.
Tänk på vem du riktar dig till, exempelvis en inköpare på ett litet företag, vad har de för behov? Om jag förstod dina inlägg rätt så vill du upplysa de som läser ditt visitkort om att du kan erbjuda tjänster inom marknadsföring på webben. Då kan lämplig titel vara: På svenska: - Webbmarknadsförare På engelska: - Web marketing manager Ett tips är att använda baksidan av visitkortet för lite mer utförlig marknadsföring av dina tjänater, visitkortet är ofta det enda som läsaren har tillgång till så passa på att använda det instrumentet så gott det går, men överdriv inte... Senast redigerad av Conny Westh den 2010-08-14 klockan 20:08 |
||
Svara med citat |
2010-08-14, 20:25 | #29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Medans vi är på ämnet, någon som känner till ett ställe i Sverige där man kan beställa visitkort i riktigt tjockt papper med embrossing billigt?
Beställde nyligen 250st. från 100print.com och det blev jättedåligt: 1. Tjockleken som inte alls som jag förväntade mig, tunnt papper av dålig kvalité 2. Färgerna blev jättedåliga och blekta (min skärm är kalibrerad och profilen var inbäddad i filen) 3. Embrossing som är på baksidan gjorde att framsidan var intryckt på samma ställe (skall det vara så?) 4. Pga. papprets tjocklek blev embrossingen dållig och ses/känns knappt Senast redigerad av jayzee den 2010-08-14 klockan 20:32 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|