FAQ |
Kalender |
2006-08-28, 15:35 | #21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker struktur, typo, färger, markup, etc är helt ok.. att man satsar på 1024 tycker jag är helt ok, med tanke på målgrupp etc, dessutom är jag mer och mer inne på att siter med mkt kvalitativt content bör köra den bredden.. som optimal uppl, men det ska givetvis fungera ok i lägre med.. vilket denna gör.
Problemet känns snarast som jag sa innan, ha att göra med de små sakerna i grafiken.. Hur man har tänkt där. Känns väldigt illa faktiskt. |
||
Svara med citat |
2006-08-28, 15:50 | #22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
http://www.idg.se/ArticlePages/200608/18/2...5933_IW.dbp.asp men nu fungerar den inte... eller denna: http://www.idg.se/ArticlePages/200608/08/2...932_PFA.dbp.asp Ingen gammal länk från någon nyhetssökmotor (t.ex nyhetssökningen på www.eniro.se/nyhetssok ) fungerar när jag provar... |
||
Svara med citat |
2006-08-28, 15:51 | #23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu ser jag den nya... Usch vad fult. Gillade den förra.
|
|||
Svara med citat |
2006-08-28, 15:57 | #24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tycker den viktigaste poängen i den nya sajten är att det är svårt att skilja på reklamen och sidan.
|
||
Svara med citat |
2006-08-28, 16:20 | #25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tre olika menysystem på samma sida känns riktigt rörigt och onödigt. Man behöver knappast ha alla tre menysystemen tillgängliga på samtliga sidor.
Att menyerna i sig dessutom känns sega att visa är inget som förbättrar besökarupplevelsen direkt. En horisontell scrollbar trots att man kör 1280x1024, enbart för att scrolla vitt utrymme är väl förhoppningsvis en missad bugg. Att artikeltexternas kolumn är alldeles för smal verkar jag inte ensam om att tycka. Det ger alldeles för korta rader för att det ska vara läsvänligt. Anser fortfarande att det är ett bra försök till uppfräschning och förhoppningsvis kommer saker och ting finslipas framöver. Till stor del handlar det ju om att vänja sig vid det nya så det gäller att vara kritisk från början innan man redan hunnit börja acceptera försämringar.
Svara med citat |
2006-08-28, 16:50 | #26 | |||
|
||||
Medlem
|
sidan ser inte likadan ut i olika webbläsare..
i ie har en stor banner har kommit helt på sniskan.. och scrollbar som inte behövs.. ser dock bättre ut i firefox och opera... |
|||
Svara med citat |
2006-08-28, 18:29 | #27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Läskigt, men för mycket gradient.
|
|||
Svara med citat |
2006-08-28, 18:52 | #28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Någon som märkt att artikel tiden visar nuvarande tid? Inte när dom skrevs :P
|
||
Svara med citat |
2006-08-28, 19:45 | #29 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker den är snyggare än den förra, känns mer strukturerad. Färgerna kanske är lite tråkiga men det spelar ingen större roll. Men det är konstigt att de lägger ut sidan på internet medans det fortfarande är så många buggar som det verkar vara.
|
|||
Svara med citat |
2006-08-28, 20:08 | #30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Sidan är rätt snygg och trevlig... tills man försöker läsa texten eller navigera.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|