FAQ |
Kalender |
2007-07-07, 15:47 | #21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Frågan är ju vem fan som använder tpb fortfarande.
|
|||
Svara med citat |
2007-07-07, 16:46 | #22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Personligen anser jag att filtret fyller en funktion idag, men det är ju långt ifrån perfekt och jag tycker dessutom att det är principiellt felaktigt eftersom det slår väldigt snett ibland.
Fick till exempel min egna personliga sida (som haft samma adress sedan 1997)spärrad som barnporr för ett tag sedan. Lite lätt upprörd blev jag ju kan man säga. Trodde först jag blivit hackad och utnyttjad, om man får uttrycka sig så... Verkligheten kom ikapp när jag förstod hur det hängde ihop... Sidan ligger hos Tripod, www.tripod.com. Det var alla deras sajter som blockerats i klump. Upprörd som tusan ringde jag och skällde på dem (polisen). Det tog dem faktiskt inte mer än ett dygn att distribuera en ny blocklista... Tur man inte har sidan kvar annat än av nostalgiskäl, annars hade man haft lite att förklara för folks om inte förstår hur det snabla filtret fungerar...
2007-07-07, 17:19 | #23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Finns det någon lista där det står vilka operatörer som jobbar aktivt med polisenslista?
|
|||
Svara med citat |
2007-07-07, 18:24 | #24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Självklart är det askals att dom är med där o stoppar barnporr. Men detta är ju överdrivet. Efter lite granskning så verkar det som att detta är skitsnack och bara ett hot mot TPB för att rensa lite.. Det känns lite Kina ändå.. |
|||
Svara med citat |
2007-07-07, 18:29 | #25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag var skeptisk till filtret och tyvärr verkar det som om mina farhågor ligger nära till att besannas. Filtret kommer att missbrukas för att stoppa saker som är obekväma för staten. BP är lika lättillgängligt på TPB som på Google misstänker jag men polis och åklagare har gett sig f-n på att TPB ska bort, Google vågar de inte ge sig på. YouTube har ju också varit utsatta men de spärras inte heller.
Det luktar illa om Roswall och kompani, riktigt illa. |
|||
Svara med citat |
2007-07-07, 20:00 | #26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Idiot är väl det enda jag känner av just nu...
Vore ju mer intressant om vi kunde få en representant hit till WN. |
||
Svara med citat |
2007-07-07, 20:47 | #27 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kan ju hoppas att vi slipper filtreras i våran lilla stad :P |
|||
Svara med citat |
2007-07-07, 20:57 | #28 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det inte TPB-folk som ligger bakom hostningen av barnarovportalen pedofil.se ..?
|
||
Svara med citat |
2007-07-07, 21:03 | #29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hum, vad har Roswall med detta att göra nu då? Han är åklagare och jobbar inte med spärrlistan...
Jo, pedofil.se ligger ju på PRQ, som i mångas ögon är väldigt nära knutet till Pirate Bay...
2007-07-07, 22:57 | #30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Givetvis är det fint om man kan komma åt barnporren och hindra att barn far illa. Men det känns som vi är på väg många år bakåt i tiden till ett kontrollsamhälle med censur á la kommuniststaterna.
Spärrlistans berättigande har åter minskat.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|