FAQ |
Kalender |
2013-11-21, 13:31 | #21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2013-11-21, 13:42 | #22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nä, men har heller ingen startavgift för webbjobb.
2013-11-21, 13:57 | #23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
Svara med citat |
2013-11-21, 14:01 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu var det ju prat om webbhotells bindningstider och kostnader, där det varierar om man tar betalt för uppläggning, flytt, om man ens måste betala för ett helt år om man vill flytta. Och det jag reagerar på mest är när man försöker binda domänkunder i avtal som inte är giltiga enligt avtalet för domänombud.
Jag ogillar att det alltför ofta inte framgår att det finns en start/uppläggningsavgift förrän långt in i beställningsprocessen, men att fejka en beställning var väl det första jag lärde mig när jag sökt webbhotell till mig själv och till kunder under åren. (men du har väl skrivit en offert på jobbet så inte kunden behöver bli överraskad över att det kostar?) |
||
Svara med citat |
2013-11-21, 14:09 | #25 | ||
|
|||
Medlem
|
Oftast lägger ju kunden upp sig själv så man kan ju fråga sig vad som motiverar kostnaden? Man kan ju också föreställa sig att den kostnaden är inbakad i årsavgiften och inte behöver bli en extra börda initialt för kunden, som ju i många fall föredrar en hosting utan extra kostnader.
|
||
Svara med citat |
2013-11-21, 14:14 | #26 | ||
|
|||
|
Citat:
Så i princip kan du skriva avtal som säger kunden ska betala för 100 år för domänen, kunden må ha möjlighet att flytta domänen men juridisk blir fortfarande tvungen betala för 100 år hos leverantör. Samma sätt du måste betala för en lägenhet du har avtal på kvar, men hindrar dig inte flytta ut tidigare men du har betalningsansvar fortfarande. |
||
Svara med citat |
2013-11-21, 14:26 | #27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2013-11-21, 14:34 | #28 | ||
|
|||
|
Citat:
Enda som kan vara är dom bryter emot sitt register vilkor, men avtal mot kund är fortfarande helt giltigt. |
||
Svara med citat |
2013-11-21, 15:34 | #29 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
2013-11-21, 15:53 | #30 | ||
|
|||