FAQ |
Kalender |
2014-06-13, 22:52 | #21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2014-06-13, 23:01 | #22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Även länder som Iran är länder jag inte ha några som helst problem vara i eller bo i. Föredrar länder där man kan ha sin frihet o makt om du själv kan ta ansvar för den eller betala för den alla fall. Staten är för folk som måste hållas i koppel och styras, inte för självgående fria personer. Och det med public service ska vara icke politiskt eller neutralt är ju bara löjligt, ofta väldigt vänster drivet. Och är rätt komiskt att folk kan vara så efterblivna boskap och inte kan granska fakta själva. Hade jag suttit kolla på ryska nyheter hade jag ju inte varit så korkad så jag hade trott deras bild var hela sanningen. Dock ser man till Sverige så har Sverige väldigt mycket propaganda när det gäller Ryssland också. |
||
Svara med citat |
2014-06-13, 23:05 | #23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samma sak alla kan betala för privat sjukvårdsförsäkring och välja vilken nivå dom vill ha på sitt liv. Mer rättvisa folk får välja det dom själv prioriterar i livet, och tror folk lätt hade betalat vägtullar eller avgifter för få använda stora motorvägar etc. Allt går anpassa till marknaden. |
||
Svara med citat |
2014-06-13, 23:17 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
-Nöje -Drama -Barnprogram -Sport -Utländska program -Minoritetsprogram Precis. Av ex SVTs programutbud är det enbart nyheter och samhällsinformation som drar fördel av deras oberoende ställning. Det skulle vara värt att betala för trots om jag inte ens äger en tv. Att ta del av deras kulturella utbud likställer jag med att gå på bio, teater, en fotbollsmatch etc. Man betalar för sig själv. Jag tvingar inte alla andra betala för min biljett... |
||
Svara med citat |
2014-06-13, 23:39 | #25 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tror du att Sverige går under om inte SVT sänder fotbollsvm, melodifestivalen och bolibompa eller? Hade vi klarat oss utan det? Ja, jo... 6.7 miljarder över som man kan lägga i skolbudgeten, där det verkligen räknas. |
||
Svara med citat |
2014-06-14, 10:54 | #26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Idrottsrörelsen är en starkt bidragande orsak till vår goda hälsa och våra relativt sett stora idrottsliga framgångar som ett litet land. Att vi sett till att i stort sett alla svenskar kan se stora idrottsevenemang spelar en stor roll där. Jag själv idrottade extra mycket när jag växte upp de somrar som stora evenemang som fotbolls-VM eller sommar-OS gick och så har det varit för väldigt många andra också. Att se till att röra på sig och träna är ännu viktigare idag när de flesta av oss har väldigt stillasittande jobb. Man blir inspirerad av att se elitidrottsmän prestera och imponera, man blir inte inspirerad av att en gubbe i kostym säger till våra barn att lämna datorn eller surfplattan. Det borde de flesta som arbetar med webben veta kan man tycka Melodifestivalen och barnprogram fyller också sin funktion med liknande resonemang. En befolkning som mår bra kommer att behöva mindre sjukvård. En befolkning som mår bra kommer att prestera bättre i skolan. Tänk ett steg längre än alla politiker (oavsett färg) som har trasat sönder den svenska skolan. Det är inte i första hand mer pengar som behövs där utan skolpolitiker som låter lärarna sköta sina arbeten utan att yrkesrollen och elevernas förutsättningar förändras dramatiskt vart och vartannat år.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-06-14 klockan 10:56 |
||
Svara med citat |
2014-06-14, 11:05 | #27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Och om alla ska vara med att betala är det väl bättre att lägga det på skattsedeln. Jag är inte för höjda skatter, men jag är väldigt emot konstruktioner som Radiotjänst.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2014-06-14, 12:16 | #28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Utelämna högfärdigheten i ditt nästa svar är du vänlig, det bidrar inte debatten något. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|