FAQ |
Kalender |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ok, ledsen över missförståndet.
Jag vill inte ge mig in i enskild registrars syn, villkor eller hantering av detta, men jag förstår problematiken och kan själv se framför mig ett flertal situationer där andra än registranten kan ha utsetts/ha mandat för/avtalats att sköta domän och webb. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gör ni det inte onödigt krångligt nu? Du fortsätter ju vara innehavare tills överlåtelsen gått igenom (åtminstone enligt definitionerna i .SE:s registreringsvillkor). Då är det ju inte konstigt om Loopia (och andra registrarer) tolkar "ägare = innehavare".
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det inverkar nog också hur gränssnittet mellan registrar och .SE fungerar. Jag vet naturligtvis inte exakt hur det se ut hos Loopia men jag föreställer mig att det inte är helt olikt vårt system som kommunicerar med .SE och kontrollerar att våra uppgifter om innehavare stämmer med vad .SE har. Ett registrarbyte måste ske på den som är registrerad som innehavare hos .SE vilket innebär att om man försöker flytta på någon annan innehavare så funkar inte det. Sen om man har rätt att administrera en domän åt någon annan så kan åtminstonde vi lösa det. Fast man måste då ta till det otäcka att prata med oss... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
en fantastisk fråga jag har till Loopia är; Varför har ni en "Transfer"-sida/funktion. Om man INTE ska använda den. Är inte det ganska förvirrande?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Den är till för registrarbyten och fungerar ju alldeles utmärkt för det. Vart läser du att man inte ska använda den någonstans? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
varje gång jag ska göra ett regristrarbyte. Fast jag äger domänen. O har den i mitt konto på Loopia. Så använder jag ALLT utom den funktionen. Papper, fax, o andra nymodigheter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |