FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det som kan ha hänt är dock att antingen besökare eller annonsörer klagat och de då granskat er sida. Och eftersom du minst sagt bröt mot deras policy, som du själv säger, vore det väl konstigt om du inte stängs av efter att ha kört olagligt 1 år. Även om det är goa pengar in för dig får du tänka på att annonsörerna betalar och det finns gott om företag som inte vill ha sitt varumärke ihop med fel material. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag fick veta idag att en av mina kollegor som stängdes av i slutet av mars fick ett svar från google men inte svar på sina frågor. Jag själv tänker inte ödsla tid på google mer, jag behöver inte dom på något sätt mer. Idag plockar jag bort analytics koderna eftersom dom har ändrat på statsen så att den jobbar med adwords och adsense som vi nu har övergett. Då är analytics inget värt.
Förvånad att det finns så många andra statistik tjänster att använda, skall nu se hur det funkar :-D |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det finns ingen anledning att hänga läpp utan bara ta situationen för vad den är och gör det bästa av det. Vill du fortsätta med Adsense kan du fylla i det här: http://www.google.com/support/adsens...ct=appeal_form Du kan även starta en tråd på Googles forum. Där kan man ofta få svar direkt från anställda om något gått fel (finns flera exempel av det). Från erfarenhet med min kontakt med Google är att vara ärlig och ödmjuk inför problemet. Google har liksom ingen anledning att hjälpa någon som skriker ut sitt hat mot företaget. Även om de har fel i något - så vinner du inget på att säga det. Det är ungefär som när man blir tagen av Polisen för fortkörning. Är man trevlig och ödmjuk kan man slippa böter men skriker man ut sitt hat så kan det bli värre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Länken du tipsar om har vi vetat om i evigheter, vi är inte nya på internet. Det som du inte verkar fatta är att Google korrenspodens är av en simplex karaktär. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vidir, det vore intressant att veta vilken sida det rör sig om.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan ju alltid köpa dig ett nytt adsensekonto och köra på nya sajter. Vet att en polare köpte från http://adsenseg.com/.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är svårt att bygga en seriös affärsmodell med AdSense då de (Google) är ökänt summariska och godtyckliga. Som sagt, om man blir stor nog att få en personlig kontakt med Google så är det en annan sak, men för oss vanliga dödliga är Google en anonym maskin som tuggar maler och spottar ut små webbentreprenörer helt godtyckligt (talar av egen erfarenhet). Jag betraktar Googles produkter som en riskfaktor i min verksamhet och det är bra att ha en backup plan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||