FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Medlem
|
Lånar tråden lite..
Har själv forumet installerat på domän.xx/forum men vill att alla som går in på domän.xx ska hamna direkt på forumet. Skriver jag en index.php och lägger i www-rooten? Vad ska den innehålla? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag ställde samma fråga som dig för ett tag sedan och blev då rekommenderad att använda mig av en htaccess-fil istället. Det finns många avancerade sätt att skriva sådana för att få till många fina funktioner men en .htaccess fil som innehåller följande text och ligger i rooten fungerar utmärkt för mig:
redirect 301 / http://www.skicka-mig-hit.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Men till forumskaparen. Ska forumet ligga kvar där det flyttas till så ska du använda en 301-redirect. Vänta tills de gamla sidorna inte finns med i google och lägg upp den nya sidan efter det. Edit: måste lära mig att kolla datumen på trådarna... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du avser att forumet ska ligga på en undersida till startsidan i framtiden, så kan du väl lika bra lägga en länk från startsidan till forumet nu direkt eftersom det kommer att vara så i framtiden. På så sätt får Google och andra sökmotorer lite tid på sig att "hitta rätt".
Väljer du redirect av någon form, så kommer du vid lanseringen av startsidan att få ett glapp. Jag skulle välja det glappet nu direkt i stället för när du presenterar din nya startsida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Kollade min .htaccess-fil som ligge i rooten.. den innehåller redan text, bara lägga till det du skrev längst ner? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kom bara ihåg, vilket redan har påpekats, att om du 301:ar så kommer Google anse att du har flyttat förstasidan till en ny plats. Om du sedan skall flytta tillbaka förstasidan till index.php direkt under rooten så kan det bli konstigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Är en 301 redirect att föredra i mitt fall? Är inte de flesta forum installerade i undermappar? Hur gör andra i samma situation? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|