FAQ |
Kalender |
2007-08-17, 23:14 | #31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-08-18, 00:38 | #32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Framförallt har den fria konkurrensen på marknaden visat sig fungera. Även om .se får 120 kr per domän; finns det ombud som säljer för ungefär halva det priset. Domännamnsinnehavaren kan ju lika gärna välja ett ombud för förnyelsen; som dessutom förstår begreppet service mycket bättre än IIS själva.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-08-18, 00:58 | #33 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Artiklarna på CS och IW har tyvärr blivit en aning missvisande. Det är inte konstigt, det här är en väldigt komplicerad och unik situation. Ombudsföreningen kommer att förtydliga sitt budskap tidigt under nästa vecka och eventuella frågetecken kring den negativa aspekten med att .SE startar ett eget ombud och inför direktregistreringar kommer att skingras därefter. Tro mig, varken .SE, ombuden eller innehavarna gynnas av att .SE blir ett ombud och inför direktregistreringar. Edit: stavfel (några öl innanför västen) |
|||
Svara med citat |
2007-08-18, 11:55 | #34 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det känns lite som att de har kollat lite för mycket på .nu som kör direkt registreringar för 600kr/st på sin webbplats.
|
||
Svara med citat |
2007-08-18, 14:07 | #35 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
Valfrihet är bra, ännu ett ombud blir bara bättre så länge de spelar med samma regler. |
||||
Svara med citat |
2008-02-07, 00:07 | #36 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Från och med idag kan man välja sin framtida registrar för .se domäner i Domänhanteraren.
Listan är sorterad i alfabetisk ordning. Hur många nya kunder (som bara väljer något) får det första ombudet i listan? Som ett val finns också ".SE Direkt" |
||
Svara med citat |
2008-02-07, 23:24 | #37 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har läst lite men förstår inte riktigt vitsen. Jag har iallafall valt LOOPIA som ombud i den "gröna listan".
En fråga bara, kommer jag fortfarande efter 2009 då ändringen slagit igenom själv kunna administrera mina .SE domäner och ändra namnservrar, kontakter m.m som jag gör idag genom deras domänhanterare? Tack på förhand. |
||
Svara med citat |
2008-02-16, 17:14 | #38 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Någon som kan kortfattat berätta vad som är viktigt att tänka på vid val av registrar?
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|