FAQ |
Kalender |
2007-01-18, 16:08 | #31 | ||
|
|||
Nykomling
|
Att bli av med pengar från TD är tyvärr väldigt vanligt.
Nu har jag inte blivit av med mer än ungefär samma summa som du men det värsta av allt hände faktiskt relativt nyss. Jag beställde och betalade för en produkt som jag marknadsför på en av mina sidor genom TD. Köpet "spårades" inte så jag kunde inte få någon provision. Efter många mejl till TD support så är det enda svar jag får att jag inte kan få provision eftersom de då skulle gå back (eftersom inte de fått betalt av annonsören pga att TDs spårning inte fungerar). Så TradeDoubler hur ställer ni er till att ni står på våran sida seriöst? Jag hade alla bevis som behövdes men ni tog inte ens tummen ur röven och kontrollerade hos eran annonsör om de sålt något till mig. Det är vad jag kallar seriöst not. Jag kanske är orättvis, det kanske bara är så att ni bör se över personalen. Jag kanske egentligen skulle fått provision om jag bara pratat med rätt person |
||
Svara med citat |
2007-01-18, 16:35 | #32 | |||
|
||||
Medlem
|
Här är lite märkligheter som jag har varit med om när det gäller TradeDoubler.
Jag har vid flera tillfällen i TradeDoublers avslutsrapporter hittat köp där det enligt TD skett ett köp _innan_ tidpunkten för klicket. Detta är ett rent fel och tyder på att de har buggar i systemet. När man försöker plocka ut data med deras rapportgenereringsverktyg så händer oftast ett av följande 1) sidan returnerar inte någonting alls, den står bara och tickar ELLER 2) jag får en rapport, men den är kapad vid 20000 poster. Det går heller inte att hämta data för tidsperioder som är längre än ett år(!) I rapporten för felaktigheter hittar jag ofta "referrer saknas". Ibland hittar jag också att det är felaktig referrer då referren är från googles cache. Det innebär alltså att man inte får någonting betalt i dessa fall - trots att jag har länkat helt rätt enligt alla konstens regler. Ibland kan man bli flyttad mellan olika segment. då får man bara ett mejl där det står att man har blivit flyttad. det saknas information om vad de gamla villkoren var och vad de nya villkoren är. Men framförallt så saknas det information om _varför_ man har blivit flyttad. Ofta när jag blir nedflyttad på detta sätt så slutar jag samarbeta med partnern i fråga. Det är oseriöst att ändra villkoren utan att föra en diskussion om detta först. några gånger har jag upptäckt att köp som jag vet har inträffat inte är registrerade av tradedoublers system. då jag påtalat detta har tradedoubler bett om ursäkt och lagt till köpen i efterhand. Uppenbarligen finns det ett fel i tradedoubler som gör att inte alla köp registreras. Men dessvärre är det svårt att göra någonting åt detta då det är tradedoubler som sitter med källkoden... dessa är bara några av mina bekymmer... |
|||
Svara med citat |
2007-01-18, 17:08 | #33 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
Svara med citat |
2007-01-18, 17:22 | #34 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-01-18, 17:52 | #35 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl bara fel för att klick alltid räknas för statistikens skull, även om du inte får betalt för dem.
|
||
Svara med citat |
2007-01-24, 10:19 | #36 | ||
|
|||
Banned
|
tack för tipsen bra att man får höra om sånt här
|
||
Svara med citat |