Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Trötta ryggar, axlar mm

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-08, 04:05 #31
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Ciffan,

Ok, intressant! Hade du "problem" (med rygg etc) innan och i så fall har de blivit bättre?

För många yngre tror jag det kan verka lite koko att stå upp och jobba, eller sitta på en boll fõr den delen. Dock kan det dröja tio år eller tom mer innan kroppen börjar säga ifrån på allvar.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-08, 09:43 #32
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Jo, jag har lite taskig rygg (handbollsspelande när jag var ung har satt sina spår) som jag försökt leva med genom div muskelstärkande övningar. Det gick väl ganska hyfsat tills jag började ha jobb där jag satt hela dagarna. Skaffade div kontorsstolar som ställdes in och en del var väl bättre än andra men ingen var riktigt bra.

Bollen passar mig perfekt - jag klarar att sitta en hel dag utan problem. Bäst av allt är att man får "gratis" muskelträning som man inte märker att man gör (tänk om all träning var sådan!) men det märks när man gör andra saker att musklerna är mycket starkare.

Ska man sitta på en gymboll är det viktigt att man köper en bra, dvs inte en billig på bensinmacken, det ska vara en boll som har "Anti Burst-System" så att den inte går sönder och man druttar i backen för då kan man skada ryggen riktigt ordentligt. Själv har jag Casall men det finns säkert andra.

Som jag sagt tidigare om man vill testa så ta det i korta pass - använd äggklocka - för man känner inte att "det tar" förrän man försöker resa sig upp om man suttit ett par timmar.

Helt koko behöver inte "yngre" tycka att det är att sitta på en boll. Jag vet flera som går på pilatespass och som sitter på en sådan framför tvn efter rekommendation på gymmet. Fast ta den till jobbet tror jag inte så många gör
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
axelbesvär, axlar, ergonomi, ryggbesvär, stå


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017