FAQ |
Kalender |
2006-10-21, 13:22 | #31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns det något lätt sätt att läsa av om användaren blockar ens reklam eller inte? I sådana fall vill man ju införa så att de som väljer att blocka reklamen inte får se sidan utan i stället får två val:
1. Slå på reklamen så får du ta del av sidan igen. 2. Betala in liten summa på XX kr så får du se sidan utan reklam under en månads tid sedan får du betala på nytt. |
|||
Svara med citat |
2006-10-21, 14:06 | #32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
<script language='JavaScript1.1'> var chk=""+window.google_ad_url; if (chk.length<12) alert("Du blockerar Google"); </script> Sen är det bara att modifiera scriptet efter eget tycke. |
|||
Svara med citat |
2006-10-21, 14:37 | #33 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
SimonP: Det stoppar nog några Adblocking programvaror men jag tror inte det blockar tex Adblock och Adblock Plus till Firefox.
Denna däremot varnar mig att jag blockar annonser (jag använder Adblock Plus): http://www.adblock.org/2004/07/adblock_detection_demo/ Men samtidigt om det är för många som börjar använda sig av liknande skript för att kolla om annonserna blockas så kommer Adblock programvarorna utvecklas så att det inte går att kontrollera om annonserna blockas eller inte. |
||
Svara med citat |
2006-10-21, 18:51 | #34 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-10-22, 02:37 | #35 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-10-22, 03:33 | #36 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nja, det går nog inte om man inte har scriptet i en extern fil, men det finns andra extensions som kan modifiera sidor godtyckligt.
|
|||
Svara med citat |
2006-10-23, 04:03 | #37 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Blir Adblock för stort blir det antagligen också dess undergång... :/
|
|||
Svara med citat |
2006-12-20, 17:33 | #38 | |||
|
||||
Medlem
|
När jag var på banken (Nordea) tidigare idag skulle jag visa hur jag tjänar pengar på min sajt.
"- Jag har lagt upp adsense-annonser från google och tack vare att så många klickar på dem så tjänar jag några tusen i månaden." Det blev lite genant när jag inser att Nordea blockerar alla adsense och inte en enda annons visades för banktjänstemännen. Min fråga är nu: Kan man komma förbi dessa blockerare som sätts centralt av något elak administratör? Har googla någon lösning just för adsense? /hejhopp |
|||
Svara med citat |
2006-12-20, 17:37 | #39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hade ju varit intressant om man kunde köra script som hämtade annonserna från google och bakde in dem på riktigt i sidan
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-12-20, 17:45 | #40 | ||
|
|||
Medlem
|
haha HeavyHaze, det måste varit riktigt roligt!
Dom lär ju ha trott att du skämtar eller något |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|