FAQ |
Kalender |
2019-10-23, 06:27 | #31 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tjatar en gång till:
Ni andra (utöver undertecknad) får naturligtvis posta era uppfattningar om de aktuella domänernas värde. Kom ihåg att komplettera värderingen med någon form av konstruktiv argumentation.
2019-10-25, 16:43 | #32 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kaptenen, vad tror vi om livestream.nu ?
|
||
Svara med citat |
2019-10-28, 14:41 | #33 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Stort tack för dina tankar gällande bilder.se |
|||
Svara med citat |
2019-10-31, 23:43 | #34 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror att nästan alla punkt nu är svåra att få pengar för idag.
|
|||
Svara med citat |
2019-11-03, 00:26 | #35 | ||
|
|||
Nykomling
|
Teamplay.se
Drygt 16 år gammal domän som till större delen inte haft någon publik content. Det finns alltså ingen nuvarande eller historisk content som ger ett extra värde utöver domännamnet självt. En domän passande exempelvis för idrott/sport/esport/gaming m.m. |
||
Svara med citat |
2019-11-03, 00:36 | #36 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok, en vecka har gått, så jag lägger ut en domän till då jag slits mellan att sälja den eller bygga på den, med allt som kommer till i marknadsföring osv .. Finns en bra slant att tjäna på en sådan tjänst och domänen passar tjänsten klockrent. Har även ett varumärkesskydd för namnet.
Pressrum punkt se Var inte rädda för att säga vad ni tycker, har ni tips om utförandet på projektet tar jag gladeligen emot sådana tips, dock betackar jag mig för kommentarer som är rent ut negativa för att trycka ner ideén då jag är intresserad över eventuellt värde (om det finns) eller tips på smarta ideér jag missat kanske .. =) Vill du inte kommentera i tråden, skicka ett PM i alla fall .. Ser fram emot DIN synpunkt om sälj eller utveckla, vet att det finns massor av kreativa ideér i huvet på folk härinne .. =) . |
|||
Svara med citat |
2019-11-04, 07:10 | #37 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Men som sagt, .nu har inte samma attraktionskraft som för 10-15 år sen då de nog var som populärast.
2019-11-04, 07:29 | #38 | |||
|
||||
Supermoderator
|
”Tvsport” är tagen i många ändelser (heter samma på många språk), men denna typ av domäner har generellt tappat en hel del i värde då företag inom genren ofta heller väljer att branda sig med egna ord- och varumärken.
Å andra sidan är sökvolymen helt ok och tjänster med streamad sport ökar. Med rätt slutanvändare tror jag xxxx - xxxxx kronor kan vara realistiskt. En domainer kanske erbjuder 500 - 2000 kr. Förhoppningsvis mer om webbplatsen ingår. Lycka till!
2019-11-04, 07:42 | #39 | |||
|
||||
Supermoderator
|
”Inredningonline” är reggad i (minst) fyra ändelser.
I de flesta fall funkar svenska ord rätt dåligt tillsammans med de nya gTLD:erna, men denna gillar jag. En kombo som låter bra och ligger i tiden. Tyvärr verkar efterfrågan på dessa ändelser vara minimal i Sverige. Jag har själv sålt långt över hundra nya gTLD:er (inte sällan för xx.xxx per styck), men bara ett par-tre med svenska nyckelord. xxx - xxxx kronor blir min gissning. Mer om ett företag visar intresse. Lycka till!
2019-11-04, 19:26 | #40 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Citat:
Men låt oss säga porr.nu måste juh vara en domän men ett stort potential? tror sökvolymen måste vara massiv varje månad på just det nyckelordet. Mvh Frederik Senast redigerad av Frederik den 2019-11-04 klockan 19:33 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|