Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Eastpoint slutför förvärv av franska OptiWORDS

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-30, 17:24 #31
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Originally posted by jokkoapa@May 30 2007, 16:20
Enligt DI-artikeln så handlar det om 27% neråt i maj men 110% neråt i år.
Nu är jag inte alls kunnig inom detta område, men tittar man på kurvan så låter det som DI har fel.
http://www.ngm.se/se/Company/CompanyDetail...de=SE0000390270
Men det kanske har något med att Eastpoint köpt nya bolag med nypressade aktier, att man spätt ut aktien ?
Nån som vet ?
Det står ju 110% och inte -110%? Dvs. 110% uppgång i år.
Oläst 2007-05-30, 17:41 #32
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Citat:
Originally posted by Per@May 30 2007, 16:24
Det står ju 110% och inte -110%? Dvs. 110% uppgång i år.
*blush* Du har helt rätt. Jag tyckte väl att det var märkligt, för jag har tom för mig att Maccke eller nån annan från den sfären skrivit om just den uppgången sedan årsskiftet tidigare.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-30, 17:51 #33
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Originally posted by JonathanS@May 30 2007, 14:25
Dagens Industri har idag publicerat en lista över de företag som gått bäst/sämst på börserna i år.
http://di.se/Index/Nyheter/2007/05/30/235197.htm
Eastpoint är ett av de företag som gått sämst på NGM. Får verkligen hoppas att utvecklingen vänder.
*suck*
dennish är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-31, 09:52 #34
Sundream Sundream är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Sundream Sundream är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Maccke -
Jag har nu läst igenom Eastpoint AB, Getupdated AB, Crystone AB, DK Network AB och Azalea WebDesign AB och några andra närstående bolag till ägarna och anhöriga till Eastpoint AB årsredovisningar, bokslut, delårsrapporter, m.m.
Och vidare konstaterat att det i princip dagligen diskuteras på andra Ekonomi forum om Eastpoint aktiekurs, bokslut, rapporter, ägarnas intress i bolagen m.m. där du eller någon/några andra från Eastpoint är inne och diskuterar/försvarar.

Jag har min åskit och uppfattning klar om Eastpoint AB m.m. detta ämnar jag inte redovisa här p.g.a av detta ar inte ett Ekonomi Forum. Du och jag har totalt olika uppfattningar om Eastpoint och deras ekonomi och därmed lämnar jag denna diskution.

Dennish -
Uttrycket "99 Luftballons" skapades i mitten av 80-talet i samband med Fermenta AB och ägaren, Refaat El Sayed uppgång och fall.
Han och några vänner hade full kontroll av företagets aktier, Fermenta kom hela tiden med nya fantasktiska rapporter om uppköp, sammanslagningar och otroliga vinst prognoser. m.m.
Aktien ökade med flera 100 % per år. Men alltihopa var bara luft... och när luft gick ur ballongen föll ballongen/aktien till några öre. Några av Refaat El Sayeds vänner vart rika som troll, men småspararna förlorade allt.

// Lennart
Sundream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-31, 12:54 #35
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Har WN som tidsfördriv

Angående börskursens historik, mer info @ Avanza
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-31, 19:53 #36
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar

Reg.datum: Aug 2003
Man undrar när/om denna bubbla kommer spricka...

I mina ögon finns det 2 möjligheter
1) Antingen kommer det gå hur bra som helst! (Då kommer även jag Investera)
2) Eller så har dom lyckats blåsa upp en bubbla som kommer smälla ordentligt!

Under min tid på Knowledge så stötte jag på en hel del kunder hos olika företag
i Eastpoint koncernen och med tanke på vissa saker man fick höra så lutar det solklart mot nr 2.

Men ändå inte för att de har vettiga tjänster och företag i gruppen så det handlar i slutändan på hur man förvaltar allt och framförallt hur man uppför sig gentemot sina kunder...*Pik*

Har gång på gång sett att de i sina olika rapporter och texter på hemsidan hänvisat till att dom har en MÖJLIG kundstock på xx xxx i sin webhotellsverksamhet för sina tjänster.

Så det som gör att inte jag investerar i dagsläget är att läget känns uppblåst!
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-14, 23:39 #37
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by clonix@May 31 2007, 17:53
Man undrar när/om denna bubbla kommer spricka...
Idag skriver DI.se om OMX:s chef för notering och bolagsövervakning på Stockholmsbörsen, Torsten Örtengren och hans åsikter om First North, listan dit Eastpoint är på väg efter att ha befunnit sig på NGM Equity. Med tanke på vad som ventilerats i den här tråden ställer jag mig frågande till hur Eastpoint:s aktieägare (småsparare) kommer att gynnas av ett beslut som utöver själva emmissionen har sin grund i "att antalet förfrågningar har ökat från utländska investerare och anställda som funnit det svårt att köpa aktier."?
Citat:
"First North är ingen börs och bolagen där är inte börsnoterade", säger Torsten Örtengren.

DI: Vad menar du?
"Börser kräver tillstånd från Finansinspektionen och lyder under många regler och lagar. Regelverket för bolagen på First North är alltså mindre omfattande än de på Stockholmsbörsen", säger Torsten Örtengren.

"Till exempel behöver man inte tillämpa den internationella redovisningsstandarden IFRS. Därutöver gäller inte flaggningsreglerna, takeover-reglerna, koden för bolagsstyrning och lagen om anmälningsskyldighet. Det finns inte heller ett krav på oberoende styrelseledamöter", fortsätter han.
First North är dock inte bara av ondo och kanske kan en "certified advicer" bli räddaren i nöden och den som ser till så att platser som WN fylls med fler och positiva nyheter om Eastpoint?

DI.se
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-15, 02:53 #38
teamwebs avatar
teamweb teamweb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
teamweb teamweb är inte uppkopplad
Medlem
teamwebs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Undrar om man verkligen kan tillföra en tråd något på 3:de - 4:de sidan? Jag är inte ekonom utan programmerare. Så rätta mig om jag har fel men bör inte en aktie minska i värde om man köper ett annat bolag med aktier, ungeför motsvarande köpets pris delat med antalet aktier som printas ut?

Vi tycker att GetUpdated (ingår i Eastpoint) är mycket bra och har partneravtal med dem. Frågan är också om bolagen som köps är något att ha. För oss är personers olika kompetens viktigast och vi samarbetar med bolag som har kompetens.

Fotnot.
Under 90-talet och tidigt 2000-tal kunde många bolag skapa Kalle Anka pengar vilket inte var så bra på lång sikt visade det sig. Jag har jobbat sedan 1994 i IT-branschen (hette ADB först) och varit på Kreta med WM-data och åkt ångbåt med Alfaskop.
teamweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-15, 10:48 #39
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by teamweb@Jun 15 2007, 00:53
Så rätta mig om jag har fel men bör inte en aktie minska i värde om man köper ett annat bolag med aktier, ungeför motsvarande köpets pris delat med antalet aktier som printas ut?
Förhoppningsvis så har ju det som du köper med nya aktier ett värde som motsvarar antalet nya aktier, och tar man hänsyn till synergieffekter så kan det totala värdet bli högre trots att det finns fler aktier.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-15, 21:20 #40
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
"Vart jag än vrider och vänder, ser jag crystone med öppna händer. Med pengar ideras hand, köper dom ett hotell i varje land."

Satt och letade upp helt okända webhotell i mina ögon för några timmar sen och kom in på minst två hotell där länken "vi har blivit köpta av crystone, hata oss inte". Kanske inte med så jätte dålig svenska som jag använder, men det är poängen som räknas.
Cos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017