FAQ |
Kalender |
2007-05-30, 17:24 | #31 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2007-05-30, 17:41 | #32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-05-30, 17:51 | #33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-05-31, 09:52 | #34 | ||
|
|||
Medlem
|
Maccke -
Jag har nu läst igenom Eastpoint AB, Getupdated AB, Crystone AB, DK Network AB och Azalea WebDesign AB och några andra närstående bolag till ägarna och anhöriga till Eastpoint AB årsredovisningar, bokslut, delårsrapporter, m.m. Och vidare konstaterat att det i princip dagligen diskuteras på andra Ekonomi forum om Eastpoint aktiekurs, bokslut, rapporter, ägarnas intress i bolagen m.m. där du eller någon/några andra från Eastpoint är inne och diskuterar/försvarar. Jag har min åskit och uppfattning klar om Eastpoint AB m.m. detta ämnar jag inte redovisa här p.g.a av detta ar inte ett Ekonomi Forum. Du och jag har totalt olika uppfattningar om Eastpoint och deras ekonomi och därmed lämnar jag denna diskution. Dennish - Uttrycket "99 Luftballons" skapades i mitten av 80-talet i samband med Fermenta AB och ägaren, Refaat El Sayed uppgång och fall. Han och några vänner hade full kontroll av företagets aktier, Fermenta kom hela tiden med nya fantasktiska rapporter om uppköp, sammanslagningar och otroliga vinst prognoser. m.m. Aktien ökade med flera 100 % per år. Men alltihopa var bara luft... och när luft gick ur ballongen föll ballongen/aktien till några öre. Några av Refaat El Sayeds vänner vart rika som troll, men småspararna förlorade allt. // Lennart |
||
Svara med citat |
2007-05-31, 12:54 | #35 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Angående börskursens historik, mer info @ Avanza
|
||
Svara med citat |
2007-05-31, 19:53 | #36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man undrar när/om denna bubbla kommer spricka...
I mina ögon finns det 2 möjligheter 1) Antingen kommer det gå hur bra som helst! (Då kommer även jag Investera) 2) Eller så har dom lyckats blåsa upp en bubbla som kommer smälla ordentligt! Under min tid på Knowledge så stötte jag på en hel del kunder hos olika företag i Eastpoint koncernen och med tanke på vissa saker man fick höra så lutar det solklart mot nr 2. Men ändå inte för att de har vettiga tjänster och företag i gruppen så det handlar i slutändan på hur man förvaltar allt och framförallt hur man uppför sig gentemot sina kunder...*Pik* Har gång på gång sett att de i sina olika rapporter och texter på hemsidan hänvisat till att dom har en MÖJLIG kundstock på xx xxx i sin webhotellsverksamhet för sina tjänster. Så det som gör att inte jag investerar i dagsläget är att läget känns uppblåst! |
|||
Svara med citat |
2007-06-14, 23:39 | #37 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
DI.se |
||
Svara med citat |
2007-06-15, 02:53 | #38 | |||
|
||||
Medlem
|
Undrar om man verkligen kan tillföra en tråd något på 3:de - 4:de sidan? Jag är inte ekonom utan programmerare. Så rätta mig om jag har fel men bör inte en aktie minska i värde om man köper ett annat bolag med aktier, ungeför motsvarande köpets pris delat med antalet aktier som printas ut?
Vi tycker att GetUpdated (ingår i Eastpoint) är mycket bra och har partneravtal med dem. Frågan är också om bolagen som köps är något att ha. För oss är personers olika kompetens viktigast och vi samarbetar med bolag som har kompetens. Fotnot. Under 90-talet och tidigt 2000-tal kunde många bolag skapa Kalle Anka pengar vilket inte var så bra på lång sikt visade det sig. Jag har jobbat sedan 1994 i IT-branschen (hette ADB först) och varit på Kreta med WM-data och åkt ångbåt med Alfaskop. |
|||
Svara med citat |
2007-06-15, 10:48 | #39 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
Svara med citat |
2007-06-15, 21:20 | #40 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"Vart jag än vrider och vänder, ser jag crystone med öppna händer. Med pengar ideras hand, köper dom ett hotell i varje land."
Satt och letade upp helt okända webhotell i mina ögon för några timmar sen och kom in på minst två hotell där länken "vi har blivit köpta av crystone, hata oss inte". Kanske inte med så jätte dålig svenska som jag använder, men det är poängen som räknas. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|