FAQ |
Kalender |
2010-09-14, 14:04 | #31 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast det låter ju dumt om ett par vänner som delar intresse inte skulle kunna kommentera varandras bloggar utan att Google skulle höja på ögonbrynen.
|
||
Svara med citat |
2010-09-14, 15:14 | #32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Hur tycker ni att jag ska kontakta er? |
||
Svara med citat |
2010-09-14, 15:19 | #33 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du ska ju inte behöva kontakta alla om alla prenumererar på rss-flödena.
|
||
Svara med citat |
2010-09-14, 16:06 | #34 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Sätt upp en dold blogg nånstans då, där du skriver en ny post för varje RSS vi andra bör prenumerera på, så prenumererar vi på din RSS så får vi veta när du lagt in någon ny
|
|||
Svara med citat |
2010-09-14, 16:07 | #35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja precis, alla prenumererar på DITT rss-flöde, där vi får veta vilka bloggar vi har tagit åt oss att följa/kommentera.
Sen prenumererar vi bara på de bloggarnas rss-flöden, så får vi veta när någon skrivit något nytt |
|||
Svara med citat |
2010-09-14, 17:40 | #36 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu har jag dragit igång en wordpressblogg för vår "blogg ring" den finns på:
http://wnbloggring.wordpress.com/ Så då är det bara att börja. skicka era rss feeds till mig via ett pm här på wn så är ni med! |
||
Svara med citat |
2010-09-14, 17:50 | #37 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Saken är väl att Google lär reagera om det alltid är samma gäng som kommenterar, det är klart att ett gäng vänner kan kommentera på varandras bloggar, men kommer det inte in några andra besök eller kommentarer så ser det nog lite suspekt ut.
|
|||
Svara med citat |
2010-09-14, 18:11 | #38 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade faktiskt föredragit att sköta allt över mejl. Använder mig inte av rss-flöden så mycket, men kollar min mail flera gånger om dagen.
Ett mail från robincox som berättar att någon skrivit ett inlägg hade inte varit krångligt alls i min mening. Vi lär inte hålla en diskussion i själva mailet, utan på bloggarna |
|||
Svara med citat |
2010-09-14, 18:20 | #39 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Vi måste bestämma os om hur det ska vara så vi kan komma igång. |
||
Svara med citat |
2010-09-14, 19:38 | #40 | |||