Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Klarnas avtalsvillkor och kostnader

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-28, 00:41 #31
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av Caarl Visa inlägg
Pratar ni om det nya klarna checkout? Den prislistan jag fått skickad till mig säger 6995kr om året och 2,95% transaktionsavgift. Startavgiften är 3995, men det är en påstådd kampanj till den 5e maj där de bjuder på startavgiften.

Årsavgiften osv. är väl inga stora pengar om man har någon försäljning igång, men någon som har lyckats pruta på KCO? Skulle säga att det är den överlägset bästa kassan. Tror att en ökad konvertering är minst sagt realistiskt. Kommer hur som helst visa sig inom kort.

Att det endast är ett avtal för alla viktiga betalsätt är också viktigt. Otroligt bra lösning som förenklar det för oss ehandlare i mitt tycke.

Det är dock värt att notera att det är 2,95% på hela försäljningsbeloppet (dvs. inkl moms), så det är en hel del.

Dessutom skall man tänka på att utbetalningen av pengarna dröjer minst 2 veckor, beroende när ditt köp sker. Vid vanlig kortinlösen har du pengar dagen därpå och t.ex. med Svea har man det ganska snabbt (1-2 dagar). Lycka till med att vänta minst halva månaden för att få ut pengar för sin försäljning .... lycka till med kassalikviditeten. Tror att många hamnar på under 100% och måste därtill skjuta till egna pengar under en tid.

Klarna är ganska tydlig i sin marknadsföring; de stora butikerna har man som reklampelare och de får säkert småsummor att betala till Klarna (annars skulle de inte använda Klarna om det var typ 3%) och sedan får alla små ehandlare betala dyra transaktionskostnader och vänta länge på pengarna ...

... ooooppppsss .... glöm inte att Klarna vill också binda upp er på att använda deras lösning i 2 år! , och då menar jag inte att man måste betala månadsavgiften i 2 år, utan att man får inte använda någon annan betalningslösning på sin sida i 2 år ...


Problemen med deras KCO kan man diskutera, men de flesta ehandlare, webmasters vet sedan länge att lägga alla sina ägg i samma korg är aldrig den bästa lösningen. I detta fall att ha alla betalsätten på samma ställe är kanske också riskabelt. Man måste ha backup-lösningar, då om Klarna är nere så kan man inte ta emot en enda beställning.

Senast redigerad av Helix den 2013-04-28 klockan 00:52
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
klarna fakturor


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017