FAQ |
Kalender |
2010-11-25, 20:09 | #31 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lite OT här men till Mervinst:
Danskjävlar!! :-) *** Man behöver inte vara svensk medborgare för att ha ett konto i en svensk bank. Däremot är ett fungerande personnummer en bra grej att ha... Min mamma är danska och, precis som du, inte heller svensk medborgare. Jag var gift med en kvinna från Ukraina tidigare som jag hjälpte med bankkonto. Där var personnummer allt... Men som sagt... det är lite utanför ämnet. |
||
Svara med citat |
2010-11-26, 00:26 | #32 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Funderar rent juridiskt, om pengarna kom direkt till kontot och ej via någon PG/BG så bör ju banksekretessen gälla.
Alltså har banken inte rätt att ta fram ägaren till mottagaren, och polisen bör ju inte ha någon orsak att bryta banksekretessen. För den som betalade pengarna gjorde ju det av fri vilja. I det läget kan ju den som skickade pengarna inte göra någon anmälan eftersom i det läget inte har skett ett brott. |
||
Svara med citat |
2010-11-26, 00:49 | #33 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kommer inte skatteåterbäringen inom kort för företagare? Kanske är den som har kommit tidigt till dig?
|
||
Svara med citat |
2010-11-26, 07:47 | #34 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Frågan är ju hur mycket en hyfsad lottovinst är. I dagarna bör Skatteverket betala ut eventuellt överskott på skattekontot för småföretagare - så det kanske är skatteåterbäringen?
I vilket fall som helst har jag för mig att praxis är att du inte har rätt att behålla pengar som satts in på ditt konto felaktig, men du har rätt att behålla eventuell ränta. Personligen hade jag i vilket fall som helst inte kontaktat banken förrän tidigast på måndag. Jag har svårt att se att man har någon skyldighet att reda ut bankens felaktigheter. Så länge du inte använder pengarna har du ju inte gjort något fel. Du har loggat in på internetbanken och tagit ut pengar i en bankomat. Det finns inget där som säger att du faktiskt upptäckt och reagerat på saldot på ditt konto.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-11-26, 10:08 | #35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2010-11-26, 11:13 | #36 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vet inte om det finns så mycket som faktiskt identifierar användare inpbox...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|