FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag äger en domän som är exakt lika som en finsk fast med .se efter. Jag fick detta mail idag från deras jurist. Vad ska jag göra?
Dom är inte etablerade i Sverige. Jag driver en köp sälj site med domänen. Jag har min domän hos loopia där jag har mailinställningen take all på mail och vidarebefodran till den mail jag använder. De som har hänt är att jag vidarebefodrat alla mail till dom som kommit fel. Jag har även påpekat för dom flera gånger att dom måste säga åt sina kunder att maila till rätt domän ***.com inte ***.se. Dear Sir, There has been some confusion concerning domain name www.***.se and especially mail that has accidently been sent to @***.se instead of @***.com and which have been opened and read by the webmaster of ***.se. Opening and reading someone else's mail fulfills the criteria for the violation of the laws on letter secrecy. I ask you to contact me by 29th of October to solve this problem. Otherwise we are compelled to turn to ATF resolution and filing a lawsuit together with action for damages at a court of law in Sweden. On behalf of ***Oyj Abp (publ) ***** ********* Jurist |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|