Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Officiella Affiliator-tråden

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-06, 17:13 #411
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Affiliator drivs vad jag förstått numera av Getupdated som i sin tur är en del i Eastpoint.

Att man får vänta i en månad på utbetalning från ett affiliateprogram är ju dock inget märkvärdigt.
Oläst 2010-07-07, 11:02 #412
Affiliators avatar
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
Medlem
Affiliators avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Affiliator drivs vad jag förstått numera av Getupdated som i sin tur är en del i Eastpoint.

Att man får vänta i en månad på utbetalning från ett affiliateprogram är ju dock inget märkvärdigt.
Det stämmer, dock så är Getupdated det nya namnet på Eastpoint.

Angående utbetalningen så är det precis så som tartareandesire säger, ersättning intjänad i juni, faktureras efter månadsskiftet till annonsören. När annonsören sedan betalar fakturan blir pengarna tillgängliga för utbetalning. Detta ger normalt att intjäning i juni utbetalas i augusti.

Pågående utbetalning initierades den 16:e juni, vi på Affiliator skapar då underlag för utbetalning som skickas över till Getupdateds ekonomiavdelning som sköter utbetalningarna. Det verkar ha blivit en försening där och vi jobbar på att få iväg den så snabbt som möjligt. Flertalet av publisher bör ha sett pengarna komma in denna vecka eller i början av nästa vecka.

MVH Affiliator
Affiliator är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-09, 16:52 #413
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Nu är jag irriterad och måste "klaga"

För ett tag sedan gjorde ni på Affiliator uppdatering på den grafiska fronten och detta har segat ner det enormt mycket.

- Först tar det en evighet att logga in
- När man väl loggat in kan man inte navigera vidare förrän de 2 graferna i flash har laddats klart vilket tar ytterligare en evighet.

Jag har tänkt att ni säkert ska fixa detta men så har det inte blivit.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-09, 18:21 #414
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006

Upplever samma sak
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-10, 22:15 #415
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar

Reg.datum: Apr 2003
Lite info ..

Alla ni som har promotat PrimeScratchCards program kan glömma era pengar om ni väntar på betalning. Enligt Affiliators egen support så vägrar PSC att betala sina fakturor .. Och eftersom företaget ligger i Israel så tror Affiliator att det blir svårt att kräva betalning...

Kanske dags att Affiliator gänget börjar med förskottsbetalning på osäkra kunder .. eller?
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-11, 07:46 #416
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Att faktiskt genomföra utbetalningen från 2010-06-16 vore inte heller fel. Det har snart gått en månad. Vi är väl många som väntar på pengar?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-11, 13:15 #417

Citat:
Ursprungligen postat av NuCo Visa inlägg
Lite info ..

Alla ni som har promotat PrimeScratchCards program kan glömma era pengar om ni väntar på betalning. Enligt Affiliators egen support så vägrar PSC att betala sina fakturor .. Och eftersom företaget ligger i Israel så tror Affiliator att det blir svårt att kräva betalning...

Kanske dags att Affiliator gänget börjar med förskottsbetalning på osäkra kunder .. eller?
Har fått ett svar från dem nu:
Citat:
Hej Alltinggratis.

Tack för ditt email.

Jag har sett vad som är skrivet på forumet och jag hoppas att vi kan svara på tråden under dagen. Jag skickar dig ett svar på både engelska och svenska.

Prime Scratch Cards undviker inte att betala utan vi försöker att lösa våra mellanhavande med Affiliator sedan ett par månader. Den största delen av den trafik vi fått från Affiliator har visat sig vara bedrägeri och Affiliator har hävdat att man har avslutat den trafiken men samtidigt verkar det som somliga Affiilates inte fått detta meddelande från deras kontoansvarig på Affiliator. Vi hoppas att detta problem kommer att vara löst inom en snar framtid.

Jag vill uppmuntra affiliates att arbeta direkt med oss istället så vi kan förebygga förseningar av utbetalningar i framtiden.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-11, 15:55 #418
Prime Sweden Prime Sweden är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
Prime Sweden Prime Sweden är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
Vi har tagit del av den information som förts fram på forumet och jag kan bara beklaga att Affiliator ger intrycket av att vi inte sköter våra åtaganden.

Prime Scratch Cards undviker inte att betala utan vi försöker att lösa våra mellanhavande med Affiliator sedan ett par månader. Den största delen av den trafik vi fått från Affiliator har visat sig vara bedrägeri och Affiliator har hävdat att man har avslutat den trafiken men samtidigt verkar det som somliga Affiilates inte fått detta meddelande från deras kontoansvarig på Affiliator. Vi hoppas att detta problem kommer att vara löst inom en snar framtid.

Jag vill uppmuntra affiliates att arbeta direkt med oss istället så vi kan förebygga förseningar av utbetalningar i framtiden.

- Prime Scratch Cards is not avoiding payment but is trying to resolve manners with Affiliator for few months now. Yes, most of our activity was detected as fraud and Affiliator claimed to cancel the fraudulence activity yet some affiliates might not receive this message from their account manager on Affiliator. Hopefully this issue will be resolved in the next few weeks.

- I would encourage affiliates to work directly with us to prevent such payments delays to occur in the future.

Anders Englund Weiss
Swedish Account Manager
Prime Scratch Cards
Prime Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-12, 11:54 #419
Affiliators avatar
Medlem

Medlem
Affiliators avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Att faktiskt genomföra utbetalningen från 2010-06-16 vore inte heller fel. Det har snart gått en månad. Vi är väl många som väntar på pengar?
Jag fick bekräftelse från Getupdateds ekonomiavdelningen att betalningen är skickad och att pengarna bör nå alla i början av denna vecka.
Oläst 2010-07-12, 12:05 #420
Affiliators avatar
Medlem

Medlem
Affiliators avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Prime Sweden Visa inlägg
Vi har tagit del av den information som förts fram på forumet och jag kan bara beklaga att Affiliator ger intrycket av att vi inte sköter våra åtaganden.

- Prime Scratch Cards is not avoiding payment but is trying to resolve manners with Affiliator for few months now. Yes, most of our activity was detected as fraud and Affiliator claimed to cancel the fraudulence activity yet some affiliates might not receive this message from their account manager on Affiliator. Hopefully this issue will be resolved in the next few weeks.

- I would encourage affiliates to work directly with us to prevent such payments delays to occur in the future.

Anders Englund Weiss
Swedish Account Manager
Prime Scratch Cards
Alla utestående fakturor för PrimeScratchCards avser ersättningar som PrimeScratchCard själva har godkänt och inte för transaktioner som dom nekat och vi emotser betalning snarast så att vi kan betala ut ersättningen till våra publishers.

Med vänlig hälsning,

Jimmie Pettersson
Produktchef Affiliator
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017