FAQ |
Kalender |
2009-11-17, 01:14 | #41 | ||
|
|||
Nykomling
|
Haha, jovars, det bör jag göra
Tack alla för all hjälp, och som sagt, man lär sig med tidens gång. Jag är glad att det inte handlade om mer pengar bara, så detta va väl ett ok sätt att lära sig såna här slags dumma fel som jag nu fattat är ganska vanligt och man bör ha saker på papper innan man sätter igång, och det kan ja lova att det ska bli hädan efter. |
||
Svara med citat |
2009-11-20, 15:13 | #42 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Skitbra att du lärt dig att skriva avtal! Du har gått en "billig" kurs i livets skola, jag var inte lika klok när jag förlorade 800 000 SEK på en kund pga avsaknad av avtal. Kunder som inte vill skriva avtal är inga kunder utan snyltare som en annan skrev i tråden, spendera ingen mer tid på såna "kunder" utan gå vidare och tjäna pengar på annat håll.... Det är väl investerad tid att sätta sig ned och formulera avtalet med kunden, man hinner fundera en gång till om kunden är intressant, eller om du ska gå vidare till något annat. Dessutom är det betydligt lättare att reda ut missförstånd i ett tidigt skede än efter att båda parter har investerat mycket tid i projektet, då har ingen part "råd" att backa från sin uppfattning. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-11-21 klockan 08:33 |
||
Svara med citat |
2009-11-20, 16:13 | #43 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det kanske är ganska självklart för många men..
Det är viktigt att kunden känner att avtalet görs för att skydda honom/henne. Dom ska känna sig trygga. |
||
Svara med citat |
2009-11-21, 08:31 | #44 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Egentligen så säljer man trygghet till kunden, det håller jag med om....
|
||
Svara med citat |
2009-11-24, 14:53 | #45 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om du förstår varför kunden inte ville betala och varför hon ansåg att hon inte behövde betala, så har du lärt dig mycket. Förändra dina rutiner för att undvika att det händer igen, så har du fått en mycket prisvärd utbildning! Apropå avtal kan du använda IT&Telekombolagens standardavtal Internetprojekt 2008 med eventuella förändringar. Kontakta en jurist så får du hjälp. Min jurist tar 1750 kr/h, men om de bara ska anpassa och förklara ett avtal för dig tar det inte många timmar. Ett bra avtal är guld värt! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|