FAQ |
Kalender |
2014-10-30, 16:50 | #41 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Personligen tycker jag båda saker är bortkastade pengar, för kanske lägga pengar för något som kanske aldrig kommer behövas användas på 100-200 år kanske. Eller ännu längre fram. Sedan betyder det inte att det blir sämre om någon tar över Sverige, kanske till och med blir bättre I vilket fall hade nog folk tyckt det blivit bättre om någon tog över landet utan våld än ett stort krig bryter ut och halva Sverige blir sönder bombad. Nog väldigt naivt att tro Sverige kan få så stark arme så det klarar skydda landet emot seriösa angrepp. Även om man kan bygga en arme som klarar hålla emot längre tid kommer det bli så mycket offer och skador så det troligtvis större förlust. Jag räknar på hela bilden, även om jag personligen hade velat försvara eget hus, mark, egendom etc så ser jag även en gräns där. Om man har ett hus värd 10 miljoner vill man inte lägga 100 miljoner på bygga ett försvar av det i längden. Då bättre bli av med det istället. Sedan ser jag inget större värde vara låst till ett land, om någon hade velat göra statskupp eller ta över Malta och deras "politik / styre" inte passar mig sedan hade jag flyttat. |
||
Svara med citat |
2014-10-30, 17:06 | #42 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
patrikweb, helt ärligt du är enda anledningen till att jag fortfarande besöker wn.se
|
||
Svara med citat |
2014-10-30, 17:41 | #43 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
Svara med citat |
2014-10-30, 18:46 | #44 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
“Who is the public? What does it hold as its good? There was a time when men believed that ‘the good’ was a concept to be defined by a code of moral values and that no man had the right to seek his good through the violation of the rights of another. If it is now believed that my fellow men may sacrifice me in any manner they please for the sake of whatever they deem to be their own good, if they believe that they may seize my property simply because they need it—well, so does any burglar. There is only this difference: the burglar does not ask me to sanction his act.”
|
||
Svara med citat |
2014-10-30, 20:20 | #45 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag antar att du tar till vara på precis samma logik som du använder för försvaret när det gäller skyddet av ditt egna boende då. Eftersom det är på tok för dyrt och svårt att att skydda sig mot inbrott med sprängdeg och bulldozer så bör du inte ens bry dig om att låsa dörren.
2014-10-30, 21:20 | #46 | ||
|
|||
|
Citat:
Man kan jämföra det med försäkringar, hade försäkring kostat mer än huset inom närmaste åren hade ingen valt en försäkring. |
||
Svara med citat |
2014-10-30, 21:53 | #47 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2014-10-30, 22:20 | #48 | ||
|
|||
|
Citat:
Oavsett om man äger eller inte så är risken någon snor hela lägenhet eller hus omöjligt. Inte så man kan ta en lyftkran och ta med sig hela. Och nej det stämmer att jag inte vill binda flera miljoner i boende, det blir en låsning av sin frihet i framtiden. Sedan avkastning på boende är inte lika hög som andra investeringar som ger mig 10-30% avkastning på kapital per år. |
||
Svara med citat |
2014-10-31, 00:31 | #49 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2014-10-31, 00:47 | #50 | ||
|
|||
|
Citat:
Även om personal kostnader för dom är väldigt låga sett emot Sverige. Nu vet jag inte hur kostnaderna ser ut exakt fördelat där. Men handlar inte om så mycket extra per månad ändå. Kan gissa det ligger på 50-100EUR per månad per lägenhet kanske i området. Fast fel vinkel, detta är helt frivilligt val av mig bo här. Bor inte här av tvång. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|