Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Massflykten från Binero

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-07-15, 21:49 #41
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Utöver det är vi på City mycket glada att kunna stödja ett svenskt företag som anställer och stärker ekonomin här i Sverige. Atomia har redan bevisat sig - de växer så det knakar och har tagit massor med stora webbhotell som kunder runtom i Europa. Då USA än idag kan begära ut all info från företag och tjänster som Microsofts Azure - så är väl det något att i alla fall ha i beaktning för ett webbhotell som väljer mjukvara. Dvs om ens data är någorlunda känslig och man inte vill dela med sig. Kan vara en tanke i alla fall.
Att arbeta med svenska leverantörer är säkert viktigt på CN. Jag tycker det är väldigt positivt att jobba med svenska leverantörer. Men jag skulle aldrig någonsin göra det om det kräver att jag tummar på kvalitén. Atomia har visat sig vara skandal från nästan första installation hos Binero.. För mig spelar det ingen roll om det så är kungen som utvecklat systemet - är det skit så väljer jag något annat. Min personliga direkta erfarenhet av Atomia är Atomia DNS som jag testade på tre servrar. Vid en vanlig Ubuntu-uppdatering några veckor senare rasade hela skiten. Men vi har alla här upplevt problemen på ett eller annat sätt då ni, Binero och Telia kör Atomia idag. Och Crystone är på väg (om de inte är "klara"?)

Att du drar upp Microsoft Azure och att USA kan begära ut data som de vill. Jomen, tjena. Det låter inte som du läst hur avtalet är? Lägger du datat i EU så har Microsoft ett helt annat avtal för detta där möjligheten till datautlämning är långt mycket mindre.

Och ska vi vara riktigt konspiratoriskt lagda så kan redan USA komma åt all vår data - även i era och våra hallar. Trots att de ligger i Göteborg, Stockholm och Karlskrona..
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-15, 21:54 #42
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Efter 6 timmars nedtid igår så gick det ner idag igen.
Dom kommer bara förbättra sig om massflykten fortsätter. Varför är du kvar?
amagab är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-15, 22:25 #43
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Flitig postare
oderlands avatar

Det är otroligt bra att de är svenska även om utvecklingen inte ligger i landet? Bara marknadsfolk/sälj som är svenskar på WHD
Hur som helst så ser det inte helt ok ut:
http://www.allabolag.se/5566823877/Atomia_AB

Jämfört med cpanel som har hur mkt resurser som helst.

Uppköpet av whmcs samt släpp av whmcs6 samt cpanel 12 (nästa år) så har jag svårt att se det kommer finnas så många andra alternativ ;D

Senast redigerad av oderland den 2015-07-15 klockan 22:29
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-15, 22:30 #44
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av oderland Visa inlägg
All vinst verkar skyfflas över till moderbolaget: http://www.allabolag.se/5566784178/Nurmi_Drive_AB
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-15, 22:35 #45
oderlands avatar
Flitig postare

Flitig postare
oderlands avatar

Strunt i vinsten, vill se all utveckling i Sverige och en del mer anställda som kan ge oss support om vi nu skall kalla det ett svenskt bolag.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-16, 00:30 #46

Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
All vinst verkar skyfflas över till moderbolaget: http://www.allabolag.se/5566784178/Nurmi_Drive_AB

Du menar förlusten (på 1,2 MSEK)?
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-16, 10:15 #47
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Mycket flitig postare

Citat:
DNS kluster fanns redan i mitten av 2000 talet om man valde att köra dns only på valfritt antal servrar så vet inte när du testade det sist.
Mailklustring är något som är upp till en själv, stöd finns. Vi kör inte det av några anledningar förrän nästa år.
Mail är väl kanske den viktigaste tjänsten att köra distribuerat? Hursom det finns ju massor av tjänster som måste klustras och köras distribuerat som web, ftp och mail. Inget av detta skall ligga på en server som c-panel så länge har pushat för. DNS tar vi alla för givet att alla kör distribuerat och i flera hallar.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-16, 10:18 #48
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Det är otroligt bra att de är svenska även om utvecklingen inte ligger i landet? Bara marknadsfolk/sälj som är svenskar på WHD

Jämfört med cpanel som har hur mkt resurser som helst.

Uppköpet av whmcs samt släpp av whmcs6 samt cpanel 12 (nästa år) så har jag svårt att se det kommer finnas så många andra alternativ ;D
De har kapitalet bakom sig och kommer klara det galant och dessutom växa rejält från dessa nivåer med antalet kunder de har tagit. C-panel är klart större självklart men har klart mer legacy också. C-panel är ju nästan en standard idag (tillsammans med Plesk) så ingen tvivlar på att de både kan och är stora. Vore ju förargligt om det bara fanns de och då bara ett alternativ som du säger. Än mer anledning varför vi som leverantörer bör se oss om och försöka bredda marknaden. Aldrig bra när någon har monopolliknande situation...

Mer och mer av utvecklingen ligger i Västerås. Det är där de växer. Det är här framtida vinster skattas mm mm. Men som Kristian säger - man skall välja det som man anser funkar bäst för sin verksamhet. Vi tycker bara det är väldigt positivt att stötta svenska företag när det ges möjilghet.

Senast redigerad av johan1234 den 2015-07-16 klockan 10:26 Anledning: Glömde svara på frågan om utlandet
Oläst 2015-07-16, 10:24 #49
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Att arbeta med svenska leverantörer är säkert viktigt på CN. Jag tycker det är väldigt positivt att jobba med svenska leverantörer. Men jag skulle aldrig någonsin göra det om det kräver att jag tummar på kvalitén. Atomia har visat sig vara skandal från nästan första installation hos Binero.. För mig spelar det ingen roll om det så är kungen som utvecklat systemet - är det skit så väljer jag något annat. Min personliga direkta erfarenhet av Atomia är Atomia DNS som jag testade på tre servrar. Vid en vanlig Ubuntu-uppdatering några veckor senare rasade hela skiten. Men vi har alla här upplevt problemen på ett eller annat sätt då ni, Binero och Telia kör Atomia idag. Och Crystone är på väg (om de inte är "klara"?)

Att du drar upp Microsoft Azure och att USA kan begära ut data som de vill. Jomen, tjena. Det låter inte som du läst hur avtalet är? Lägger du datat i EU så har Microsoft ett helt annat avtal för detta där möjligheten till datautlämning är långt mycket mindre.

Och ska vi vara riktigt konspiratoriskt lagda så kan redan USA komma åt all vår data - även i era och våra hallar. Trots att de ligger i Göteborg, Stockholm och Karlskrona..
De har absolut haft problem - som de flesta som börjar som små spelare. Det har mognat även om de ännu har en väg att vandra. Yes - binero, telia som var tidiga tog en risk - och även vi. Det har inte alltid varit lätt men vi ser starka förbättringar hela tiden. Att de är svenska ser vi mer som en rolig sak och absolut mycket positivt. Vi som du väljer vad vi anser är bäst för företaget. Hade tagit samma beslut idag.

Vi kan lagarna väl och jobbar mycket med just detta Kristian. Jo - de har ett annat avtal med EU - men det stoppar likväl inte USA från att plocka datan om de önskar då de är ett amerikanskt företag. MS och andra amerikanska företag kämpar med att ändra denna lagstiftningen i USA. Visst - ett land som kan avlyssna presidenters mobiltelefoner har kapacitet att ta sig in varsom troligen. Dock med en stor skillnad - tar de data från din hall eller vår bryter de mot lagen. Att ta data från MS i Irland gör de fullt lagligt.
Oläst 2015-07-16, 14:22 #50
Svenskwebb Svenskwebb är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2015
Svenskwebb Svenskwebb är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2015
Binero kommer att gå under snart om de inte fixar sina svarstider. Tråkigt att ett så "bra" företag ska bli så oanvändbara.
Svenskwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017