FAQ |
Kalender |
2016-06-29, 18:03 | #41 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag tänkte att detta vore en utomordentligt bra ide för att lösa våran "situation" som ju är fullständigt ohållbar av mina ej ännu förklarade men ändå helt självklara skäl.
2016-06-29, 18:06 | #42 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vet däremot att personligen skulle jag odla grönsaker och leva i misär än att tigga pengar. Det är nog skillnad på individ nivå. Kan ta dem som röker som ett exempel, dem flesta som röker cigaretter har inga problem med att be främmande människor om cigaretter när dem inte har själva. Men mindre antal som mig tycker det är extremt pinsamt att tigga till sig en cigarett så dem väljer att avstå istället. Med det drar jag slutsatsen att en del vill tigga (enkla pengar) medans andra inte vill det och skäms. Men kan inte dra slutsatser utan att veta vad deras kultur tycker om tiggeri, om det är rätt eller fel. Senast redigerad av Lindalicious den 2016-06-29 klockan 18:09 |
||
Svara med citat |
2016-06-29, 18:09 | #43 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Lyssnar gärna på andras förslag. |
||
Svara med citat |
2016-06-29, 18:36 | #44 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Enkla pengar i att sitta utanför en butik dagarna i ända och hoppas på att någon skänker ett par kronor? De tigger för att de inte har något val. |
|||
Svara med citat |
2016-06-29, 18:39 | #45 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du har helt rätt, önskar dig lycka till med tiggarna.
|
||
Svara med citat |
2016-06-29, 19:19 | #46 | ||
|
|||
Administratör
|
Men herregud. Vi ska lösa problemet med att Storbrittanien lämnar unionen med att slänga ut hälften av länderna? Spittring är bra för sammanhållning och extrema ogenomtänkta åtgärder är bra för stabilitet?
2016-06-29, 19:35 | #47 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag kommer bara med snabba amatör lösningar, har ingen som helst politisk utbildning Jag tror vi bör titta närmare på varför dem röstade för att lämna EU. Flyktingar + för mycket invandring? Vad mer? Läste att det blev attacker i London efter valet mot folk från Polen och muslimer som bor i England. (Vilket är fel) http://uk.reuters.com/article/uk-bri...-idUKKCN0ZD19V |
||
Svara med citat |
2016-06-29, 23:17 | #48 | |||
|
||||
Administratör
|
Kan vi flytta fokus till vad som påverkar Internet och vår verksamhet?
2016-06-29, 23:29 | #49 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2016-06-30, 18:07 | #50 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tanken för att få fler att våga försöka är ju naivt god, men när myndigheter inte ens idag har kontroll över GEB (Grov Ekonomisk Brottslighet och hur Bolag kommit att bli den organiserade brottslighetens nya "vapen", så kommer SUP bli ett dråpslag med ett Bolagsverk som inte är kontrollerande, utan endast registrerande, så kommer du, jag, vi alla få bolag reggade på oss utan vår vetskap - det blir ju kul när SKV eller Fogden kommer och knackar på för utmätning.. Foliehatt? Not likely: https://www.bra.se/download/18.25f91...C3%B6retag.pdf |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|