Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Operatörer tvingas att stoppa Pirate Bay

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-08, 05:18 #41
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Någon som minns Perspektiv Bredband-historien?
Jag misstänker starkt att en RKP-barnporrfiltrering av TPB skulle få ungefär samma resultat, med följden att leverantörerna efter massiva protester (vi snackar 1 miljon användare av TPB i Sverige, varav 600-800 000 skulle beröras) helt enkelt säger upp avtalet med RKP.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-08, 07:15 #42
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Citat:
Originally posted by bjoahl@Jul 7 2007, 22:14
Man kan ju iaf konstatera att TPB gjorde årets sämsta mediakommunikationsinsats på nyheterna... snacka om självmål... med en sådan fin PR-möjlighet som ses av nästan varenda kotte (ovärderligt!) ger man ett intryck att grundaren är uteliggare...

Skulle man ställt dit en slips istället som förklarar att det handlar om politiskt förbjuda ett företag, arbetstillfällen, facket, miljonbelopp, kräva RPS generaldirektörs avgång och lite annat journalistiskt godis...
De ringde och väckte mig när jag sov middag, OK?!
Det klipptes för övrigt extremt mycket - jag lät betydligt bättre i intervjun som helhet (det här är typ femtioelfte gången jag är med i TV, så jag börjar kunna det här nu... Se t.ex. SVTs in-depth-inslag om mig, TPB och PRQ som finns på webben).

Dessutom är TPB inget företag och saknar således arbetstillfällen, fackengagemang, miljoninkomster, etc. Och absolut inga slipsnissar! Jag är allergisk mot slipsnissar!


För övrigt ska vi på eget initiativ försöka få till ett bra samarbete med (rätt personer på) Polisen angående rapportering och spårning av det fåtal misstänkta barnporrtorrents som dyker/dykt upp. Detta har inget med filtreringshotet att göra (vi viker oss INTE för utpressning), utan handlar om att vi avskyr barnporr, aldrig fått minsta lilla respons när våra moderatorer rapporterat misstänkt BP, och nu fått bekräftat att nuvarande modell - att rapportera via gängse kanaler - definitivt inte fungerar. Polisen kan ju ha stor nytta av vår kunskap kring hur torrents funkar och tekniska bevis som t.ex. dumpar av trackerburkarnas state för en viss torrent, etc i en utredning, något de aldrig begärt (de har ju som sagt aldrig hört av sig över huvud taget trots att både användare och moderatorer rapporterat torrents)...



PS. Jag har säkert sagt detta tidigare här på WN, men det som berörs av ett eventuellt BP-filter är ca 10% av TPBs totala trafik. Ingen nerstängning här inte. Det skulle knappt märkas någon annanstans än hos Polisens och bredbandsleverantörernas klagomurar. Jag spår ju ett slut på RKP-ISP-samarbetet av rent kommersiella skäl om de verkligen blockar TPB. Dessutom ska våra attack-advokater kolla på om RKP inte begår avtalsbrott om de blockar siter som i sig inte innehåller barnporr.


(Lite virrigt kanske - får väl skylla på tiden)
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-08, 08:19 #43
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
Om ni öppet väljer att stödja polisen i deras arbete mot barnporr med hjälp av t.ex. loggar så ligger en donation verkligen inte långt bort. Vem vet, jag kanske till och med börjar använda tpb igen bara för saken skull

Jag tror för övrigt att en blockning är ganska otroligt.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-08, 09:26 #44
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Jag håller med PRQ. Dessutom är det ju jävligt underligt att Polisen inte är mer intresserad av att få fast de som lägger ut och sprider materialet än att lägga en spärr på TPB.

EDIT: Jag har anmält en hel del på DC till både polisen och ECPAT men inte fan har det hänt något. Man börjar ju undra vad de sysslar med.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-08, 16:02 #45
Roosweb Roosweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 170
Roosweb Roosweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 170
Blockeringen av Pirate Bay kan vara en hämnd

Mod: Text borttagen. På WN gäller upphovsrättslagen. Citera med måtta och skriv helst någon egen kommentar till det citerade. /Per

Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.114406
Roosweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-08, 17:34 #46
brokep brokep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 150
brokep brokep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 150
Citat:
Originally posted by bjoahl@Jul 7 2007, 22:14
Man kan ju iaf konstatera att TPB gjorde årets sämsta mediakommunikationsinsats på nyheterna... snacka om självmål... med en sådan fin PR-möjlighet som ses av nästan varenda kotte (ovärderligt) ger man ett intryck att grundaren är uteliggare...
Skulle man ställt dit en slips istället som förklarar att det handlar om politiskt förbjuda ett företag, arbetstillfällen, facket, miljonbelopp, kräva RPS generaldirektörs avgång och lite annat journalistiskt godis...
Men björn! Du vet att vi inte har lust att ha slips på oss, du känner mig sen många år tillbaka ju. (Internt: vi kan ju köpa slips för björns pengar?).

Vi kommer inte vika oss, precis som Gottfrid säger. Det finns ingen anledning! Vi är tre personer som inte på något vis har lust att ändra på våra personligheter för att framstå som bättre i media. Vi är redan bra på det vi gör och som andra nämner här så tror jag folk respekterar oss för att vi inte behöver ändra på oss.
(Jag lämnade återbud för att sticka till tv-soffan kl 6 i morse för att jag var skittrött och småbakis, men det är ju en annan historia)

Dessutom gjorde inte gottfrid nåt dåligt intryck och jag vet att dom klippte bort mycket bra som han sa (vi disktuerade vad som sades både före och efter inslaget).

Hela den här historien visar bara på en endaste sak - TPB är obehagliga och måste bort, skit samma varför. Precis som både jag och Oscar Swartz har bloggat om så finns det _många_ som inte gillar TPB men som sitter på massa makt.. Kina v2.0 bor vi i just nu känns det som.
brokep är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-08, 20:00 #47
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Westman, jag tror det är du som tror på sagor, inte jag. Spärrlistan styrs inte av Roswall...

Att alla känner till Roswall inom polisen i Stockholm är inget konstigt, men han styr bara polisens arbete i en skilda utredningar.

Jag tycker illa om utvecklingen som verkar vara under uppseglande, men jag tycker man kanske skall skilja på äpplen och päron...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-08, 20:15 #48
bjoahls avatar
bjoahl bjoahl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 138
bjoahl bjoahl är inte uppkopplad
Medlem
bjoahls avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 138
Citat:
Vi kommer inte vika oss, precis som Gottfrid säger. Det finns ingen anledning! Vi är tre personer som inte på något vis har lust att ändra på våra personligheter för att framstå som bättre i media. Vi är redan bra på det vi gör och som andra nämner här så tror jag folk respekterar oss för att vi inte behöver ändra på oss.
Ok nästa gång vi ses kommer ni få var sin slips :-)
bjoahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-08, 22:27 #49
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by Xamda@Jul 8 2007, 20:00
Westman, jag tror det är du som tror på sagor, inte jag. Spärrlistan styrs inte av Roswall...

Att alla känner till Roswall inom polisen i Stockholm är inget konstigt, men han styr bara polisens arbete i en skilda utredningar.

Jag tycker illa om utvecklingen som verkar vara under uppseglande, men jag tycker man kanske skall skilja på äpplen och päron...
Och kanske skilja på teori och praktik? Regeringen och dess företrädare ska inte bestämma, inte ens tycka till om, hur rättsväsendet ska agera i enskilda fall heller. Och det har de heller aldrig gjort. I teorin....

Roswall är med i klubben "Vi som ska stänga TPB till varje pris" tillsammans med en hel del andra både inom och utom rättsväsendet. Den som tror på vattentäta skott och att det inte förekommer "diskussioner" (läs tjänster och gentjänster) bör nog tänka om, ordentligt. De är inte annorlunda än alla andra.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-09, 18:35 #50
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Sant, den klubben är han nog med i. Teori och praktik är inte samma alltid. Det är sant.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017