FAQ |
Kalender |
2012-04-21, 19:03 | #41 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Nu står det i och för sig inte att de slår av och på denna fördröjning i systemet just vid kontrollerna eller om de alltid är fördröjda något, men jag gissar det skulle bli ett ramaskri om detta skedde vid varje kontroll och att alla resenärer drabbades... När jag använder kollektivtrafiken så köper jag sekunden innan jag kliver på och det har aldrig varit ett problem hittills och jag gissar väldigt många gör likadant. Då borde just kontrolldagarna vara ganska trista resdagar för samtliga i regionen...
2012-04-21, 19:26 | #42 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tja.. Om man får sitt kvitto efter nån sekund eller minut är det kanske inte så många som reflekterar över.
SMS-biljetter är ju för de som reser sällan. Reser man ofta har man laddat VT-kort eller periodkort. |
||
Svara med citat |
2012-04-21, 19:40 | #43 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Du ska beställa biljetten innan för att kunna visa upp den vid ombordstigning. Personligen har jag full förståelse för att man inte skickar sitt sms innan man faktiskt sett bussen. Hur kul är det att köpa en biljett till en buss som inte kommer - även om bussarna oftast kommer som de ska.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2012-04-21, 19:41 | #44 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tilläggas ska väl att åtminstone SLs SMS-biljetter innehåller en tidsstämpel som kan användas för att avgöra när beställningen skickats.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2012-04-21, 19:56 | #45 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men detta är något jag stör mig väldigt mycket på. Dvs att man har en straffskala för att få ta till tvångsåtgärder fast det i praktiken inte någonsin döms ut detta straff. Samma sak gäller ringa narkotikabrott där fängelsestraff finns med i straffskalan för (miss)brukare för att ge polisen rätt att "tvångskissa" misstänkta som påtryckningsmedel. Dvs ett sätt att kunna straffa misstänkta eller jobbiga personer utan beviskrav. Detta är ett felaktigt sätt att hantera ett rättssystem, där man bara skapar straffsatser för att kringgå avgränsningen av tillåtna tvångsåtgärder. |
|||
Svara med citat |
2012-04-21, 22:25 | #46 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2012-04-22, 09:15 | #47 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2012-04-22, 09:19 | #48 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2012-04-22, 10:38 | #49 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2012-04-22, 10:46 | #50 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag får lite blandade känslor av denna video. Delvis tycker jag vakterna är förjävliga, de bryter emot lagen. På ett annat sätt tycker jag ... . ja verkar ju på videon som hon inte tog sin biljett riktigt där man ska, utan betalade för sin biljett när hon fick syn på kontrollanterna. Detta kan jämföras med en snattare som snattar en vara, och sen när man kommer på henne så betalar hon för den istället och sedan hävdar "vart e felet? jag har betalat för varan" Vad ska vi egentligen med tågvärdar till när de inte ens får hålla i en person utan att bryta mot lagen ? Och om denna kvinna nu va gravid också ska hon definitivt inte hoppa runt bland sätena som en tjackpundare. Hela denna situation kunde ha undvikits om hon bara snällt satt på sin plats - tog emot böterna och sedan bestred dem i efterhand. Hela denna situation kunde ha undvikits om hon betalat för sig som man ska NÄR man ska. Vakterna må bryta emot lagen ja, men tänk er själv i situationen.... de har säkert order uppifrån om att hålla kvar en person som vägrar visa legitimation tills polisen anländer... Vet inte om jag står på vakternas sida eller kvinnans sida i denna sak. Helklart mest synd om kvinnan, men slutar nog med att vakterna mister sina jobb. Sen är det riktigt riktigt irriterande att folk runt om lägger sig i så mycket.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|