FAQ |
Kalender |
2014-10-15, 22:15 | #41 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Visst det kanske är "subdomäner" men en .com.se funkar nog att använda och sälja lika väl som många andra nya TLDer.
Ett par tusenlappar kan man iaf offra för att testa lite! |
|||
Svara med citat |
2014-10-15, 23:02 | #42 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det här funkar garanterat så skratta på ni!
Kommer att betala sej snart! |
|||
Svara med citat |
2014-10-15, 23:41 | #43 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Hade det inte hade funkat lika bra me kk.dinegendomän.se? Fast vad fasiken, det är väl knappt några pengar det rör sig om för den enskilde registranten. Personligen tycker jag det är trist med företag som utger sig för att erbjuda en tjänst som delvis är påhittad. Jag som är född på bronsåldern minns liknande subdomäner som folk reggade på slutet av nittiotalet.
2014-10-15, 23:59 | #44 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2014-10-15, 23:59 | #45 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tror till och med att den kan funka bättre än alla andra nya TLDer. Vi får se när den kommer online snart! Plus att det är lite skillnad att regga en subdomän hos en riktig registrar än om jag skulle köpa av nån som kanske dör och slutar förnya huvuddomänen helt plötsligt? |
|||
Svara med citat |
2014-10-16, 00:06 | #46 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bättre än andra nya TLDer här i Sverige menar jag givetvis då!
|
|||
Svara med citat |
2014-10-16, 02:08 | #47 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är folk som köper nya gTLDs och sånt här skräp som gör att värdet på generiska .com/.ccTLD skjuter i höjden. Tack!
|
||
Svara med citat |
2014-10-16, 08:24 | #48 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan, exakt vad som inträffade och varför har jag inte fått någon information om än. Vi jobbade med vår leverantör och vid 18.30 kunde vi registrera alla domäner som inte redan var upptagna. Vi jobbar vidare med dom för att förbättra deras API och se till att det inte händer igen vid fler lanseringar av toppdomäner eller subbdomäner.
Senast redigerad av Frebjo den 2014-10-16 klockan 08:36 |
|||
Svara med citat |
2014-10-16, 09:21 | #49 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tog för skoj skull att gjorde en sökning på ett sk subdomän namn för att sedan se vilka godkända ackrediterade registrerare som just erbjuder .com.se.
Man kan säga att det gapade rätt tomt, förutom CentralNic Ltd [UK] Företaget verkar äga en mängd subdomäner enligt denna lista, https://www.centralnic.com/portfolio/registration så det är dags att skynda sig att registrera sig för såväl yourname.se.com samt yourname.se.net ;-)
2014-10-16, 10:37 | #50 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Någon som vet vem ägaren är?
Svara |
|
|